İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHING INTERNATIONAL TRADE AND INCREASING ITS EFFICIENCY: RECOMMENDATIONS FOR EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN TURKEY

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 1, 62 - 76, 17.07.2024

Öz

To effectively teach international trade in Turkish educational institutions and improve efficiency, it is essential to implement strategies such as incorporating real-world case studies and simulations, emphasising the importance of global market trends and policies, and encouraging student research. By adopting these approaches, educational institutions in Turkey with innovation in international trade practices can better prepare students for the complexities of the global economy and equip them with the knowledge and skills necessary to succeed in the field of international trade. Ultimately, investing in these educational strategies will not only benefit students, but also contribute to Turkey's overall economic growth and competitiveness in the international market. Thus, this study aims to address the issue of teaching international trade and increasing productivity by analysing the relevant literature and providing recommendations for educational institutions in Turkey. In the conclusion section of the study, recommendations are presented.

Proje Numarası

.

Kaynakça

  • Bolat, S., & Bozyiğit, S. (2023). Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalında Eğitim Gören Öğrencilerin Lisansüstü Eğitim Düzeyinde Yaşadığı Sorunlar. Yükseköğretim Dergisi, 13(2), 157-177. https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1205912
  • Cevher, M. F. (2024). Tüketicilerin Online Alışveriş Platformlarından Satın Alma Niyetlerine Yönelik Nitel Bir Araştırma. Fiscaoeconomia, 8(2), 666-694.
  • Cevher, M. F. (2023). METAVERSE VE PAZARLAMA: DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN YENİ BOYUTLARI. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(2), 79-104.
  • ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ (2024) Uluslararası Ticaret ve Lojistik. Erişim tarihi: 28.06.2024, www.cag.edu.tr/tr/uluslararasi-ticaret-ve-lojistik
  • Dağlı, A. (2007). Küreselleşme Karşısında Türk Eğitim Sistemi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi (9), 1-13.
  • DEİK (Mart, 2013) Uluslararası Yüksek Öğretim ve Türkiye'nin Konumu. Eğitim ekonomisi iş konseyi raporu, İstanbul, www.deik.org.tr
  • Erginoğlu, A., (2017) Avrupa Birliği Yetişkin Eğitimi Politikaları Çerçevesinde Türkiye’de Erasmus+ Programı Yetişkin Eğitimi Faaliyetlerinin İncelenmesi ve Program Yönetimi Bakımından Yetişkin Eğitimi Başvurularının Kalitesini Artırmaya Yönelik Strateji Önerileri, Avrupa Birliği Bakanlığı, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, Uzmanlık Tezi, Ankara
  • Güner, S., Öz, A. K., & Aydın, M. (2011). Uluslararası Mevzuatlar Işığında Türkiye’deki Yüksek Eğitim Sisteminde Koruma Eğitimi: Genel Değerlendirme ve Öneriler- 1. Restorasyon Ve Konservasyon Çalışmaları Dergisi(6), 61-69.
  • Global Education Monitoring Report Team (2019) Küresel Eğitim İzleme Raporu 2019 Özet: Göç, Yerinden Edilme ve Eğitim: Duvarlar Yerine, Köprüler İnşa Etmek, unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000265996_tur
  • İşler, H., (2006) Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinde Türkiye’deki Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Sisteminin Avrupa Birliği’ne Uygunluğu, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği, Doktora Tezi, İzmir
  • İÜ Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü (2020) İstanbul Üniversitesi Türkiye'nin Uluslararası Ticaretine Katkıda Bulunuyor, Erişim Tarihi:30.06.2024, https://www.istanbul.edu.tr/tr/duyuru/istanbul-universitesi-turkiyenin-uluslararasi-ticaretine-katkida-bulunuyor-33006900470069004B0041007A006B0042002D00760039007900700046006200610041004F003200370077003200
  • Karaboğa, M. T. (2018). Küreselleşme Sürecinin Eğitim Kurumları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Tartışma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi (66), 134-144.
  • Kıllı, M. (2023). Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Bölümlerinde Muhasebe ve Finans Dersleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 26(1), 48-61. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1188679
  • Kır, S., & Yavuz, A. (2016). Eğitim Öğretimi Teşvik Etmeye Yönelik Vergi Politikaları: Avrupa Birliği ve Türkiye Uygulaması. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(2).
  • Korkmaz, F., (2017). Küreselleşmenin Eğitim Programlarına Etkileri. 10. Bölüm, Kitap içinde: Küreselleşen dünyada eğitim, DOİ: 10.14527/9786053188407.10., www.researchgate.net
  • Oskay, A (MART,2024) Uluslararası Ticaretin Ekonomik Açıdan Önemi. Erişim Tarihi:30.06.2024, saat: 10.30, https://www.bazgirisim.com/uluslararasi-ticaretin-ekonomik-acidan-onemi/
  • Urhan, N. (2020). Hayat Boyu Öğrenme: Avrupa Birliği ve Türkiye Karşılaştırması. Çalışma İlişkileri Dergisi, 1, 18-45.
  • Süygün, M. S., & Kaplan, F. (2021). Uluslararası Öğrencilerle Uluslararası Ticaret. Gümrük ve Ticaret Dergisi, 8(25), 25-35.
  • Trakya üniversitesi (2020) Uluslararası Ticaret ve Finansman Ders İçerikleri 2020. Erişim tarihi: 28.06.2024, kycubyo.trakya.edu.tr

ULUSLARARASI TİCARETİN ÖĞRETİLMESİ VE VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI KONUSU: TÜRKİYE'DEKİ EĞİTİM KURUMLARI İÇİN ÖNERİLER

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 1, 62 - 76, 17.07.2024

Öz

Türk eğitim kurumlarında uluslararası ticareti etkili bir şekilde öğretmek ve verimliliği artırmak için, gerçek dünyadan örnek olay incelemeleri ve simülasyonların dahil edilmesi, küresel pazar eğilimlerinin ve politikalarının öneminin vurgulanması ve öğrenci araştırmalarının teşvik edilmesi gibi stratejilerin uygulanması esastır. Uluslararası ticaret uygulamalarında yenilik ile Türkiye'deki eğitim kurumları bu yaklaşımları benimseyerek, öğrencileri küresel ekonominin karmaşıklıklarına daha iyi hazırlayabilir ve onları uluslararası ticaret alanında başarılı olmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatabilir. Sonuçta, bu eğitim stratejilerine yatırım yapmak sadece öğrencilere fayda sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda Türkiye'nin uluslararası pazardaki genel ekonomik büyümesine ve rekabet gücüne de katkıda bulunacaktır. İşte bu çalışma ilgili literatür incelenerek uluslararası ticaretin öğretilmesi ve verimliliğin arttırılması konusunu Türkiye’deki eğitim kurumları için öneriler sunacak şekilde ele almayı amaçlamıştır. Çalışma sonuç bölümde ise öneriler sunulmuştur.

Etik Beyan

.

Destekleyen Kurum

.

Proje Numarası

.

Teşekkür

.

Kaynakça

  • Bolat, S., & Bozyiğit, S. (2023). Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalında Eğitim Gören Öğrencilerin Lisansüstü Eğitim Düzeyinde Yaşadığı Sorunlar. Yükseköğretim Dergisi, 13(2), 157-177. https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1205912
  • Cevher, M. F. (2024). Tüketicilerin Online Alışveriş Platformlarından Satın Alma Niyetlerine Yönelik Nitel Bir Araştırma. Fiscaoeconomia, 8(2), 666-694.
  • Cevher, M. F. (2023). METAVERSE VE PAZARLAMA: DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN YENİ BOYUTLARI. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(2), 79-104.
  • ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ (2024) Uluslararası Ticaret ve Lojistik. Erişim tarihi: 28.06.2024, www.cag.edu.tr/tr/uluslararasi-ticaret-ve-lojistik
  • Dağlı, A. (2007). Küreselleşme Karşısında Türk Eğitim Sistemi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi (9), 1-13.
  • DEİK (Mart, 2013) Uluslararası Yüksek Öğretim ve Türkiye'nin Konumu. Eğitim ekonomisi iş konseyi raporu, İstanbul, www.deik.org.tr
  • Erginoğlu, A., (2017) Avrupa Birliği Yetişkin Eğitimi Politikaları Çerçevesinde Türkiye’de Erasmus+ Programı Yetişkin Eğitimi Faaliyetlerinin İncelenmesi ve Program Yönetimi Bakımından Yetişkin Eğitimi Başvurularının Kalitesini Artırmaya Yönelik Strateji Önerileri, Avrupa Birliği Bakanlığı, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, Uzmanlık Tezi, Ankara
  • Güner, S., Öz, A. K., & Aydın, M. (2011). Uluslararası Mevzuatlar Işığında Türkiye’deki Yüksek Eğitim Sisteminde Koruma Eğitimi: Genel Değerlendirme ve Öneriler- 1. Restorasyon Ve Konservasyon Çalışmaları Dergisi(6), 61-69.
  • Global Education Monitoring Report Team (2019) Küresel Eğitim İzleme Raporu 2019 Özet: Göç, Yerinden Edilme ve Eğitim: Duvarlar Yerine, Köprüler İnşa Etmek, unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000265996_tur
  • İşler, H., (2006) Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinde Türkiye’deki Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Sisteminin Avrupa Birliği’ne Uygunluğu, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği, Doktora Tezi, İzmir
  • İÜ Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü (2020) İstanbul Üniversitesi Türkiye'nin Uluslararası Ticaretine Katkıda Bulunuyor, Erişim Tarihi:30.06.2024, https://www.istanbul.edu.tr/tr/duyuru/istanbul-universitesi-turkiyenin-uluslararasi-ticaretine-katkida-bulunuyor-33006900470069004B0041007A006B0042002D00760039007900700046006200610041004F003200370077003200
  • Karaboğa, M. T. (2018). Küreselleşme Sürecinin Eğitim Kurumları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Tartışma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi (66), 134-144.
  • Kıllı, M. (2023). Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Bölümlerinde Muhasebe ve Finans Dersleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 26(1), 48-61. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1188679
  • Kır, S., & Yavuz, A. (2016). Eğitim Öğretimi Teşvik Etmeye Yönelik Vergi Politikaları: Avrupa Birliği ve Türkiye Uygulaması. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(2).
  • Korkmaz, F., (2017). Küreselleşmenin Eğitim Programlarına Etkileri. 10. Bölüm, Kitap içinde: Küreselleşen dünyada eğitim, DOİ: 10.14527/9786053188407.10., www.researchgate.net
  • Oskay, A (MART,2024) Uluslararası Ticaretin Ekonomik Açıdan Önemi. Erişim Tarihi:30.06.2024, saat: 10.30, https://www.bazgirisim.com/uluslararasi-ticaretin-ekonomik-acidan-onemi/
  • Urhan, N. (2020). Hayat Boyu Öğrenme: Avrupa Birliği ve Türkiye Karşılaştırması. Çalışma İlişkileri Dergisi, 1, 18-45.
  • Süygün, M. S., & Kaplan, F. (2021). Uluslararası Öğrencilerle Uluslararası Ticaret. Gümrük ve Ticaret Dergisi, 8(25), 25-35.
  • Trakya üniversitesi (2020) Uluslararası Ticaret ve Finansman Ders İçerikleri 2020. Erişim tarihi: 28.06.2024, kycubyo.trakya.edu.tr
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uluslararası İşletmecilik, Yönetim ve Organizasyon Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Bardakçı 0000-0002-6181-3115

İbrahim Karakaş Bu kişi benim 0000-0002-2193-529X

Ferit Akçali Bu kişi benim 0009-0006-3788-4059

Canan Karakaş Bu kişi benim 0009-0003-3742-7307

Leyla Akçali Bu kişi benim 0009-0005-2888-0358

Proje Numarası .
Yayımlanma Tarihi 17 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 3 Haziran 2024
Kabul Tarihi 5 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bardakçı, H., Karakaş, İ., Akçali, F., Karakaş, C., vd. (2024). ULUSLARARASI TİCARETİN ÖĞRETİLMESİ VE VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI KONUSU: TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM KURUMLARI İÇİN ÖNERİLER. Avrasya Dosyası, 15(1), 62-76.