Bilgi
kaynaklarının sayısının artması ve çeşitlenmesi sonucunda tüketiciler yoğun
bilgi bombardımanı altında bulunmaktadır. Özellikle mobil iletişim, internet ve
bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeler tüketicilerin satın alma
davranışlarını bütünüyle değiştirmiş ve yeni mecralar reklam ve pazarlama
profesyonellerinin ilgisini çekmeye başlamıştır. Klasik yöntemlerin yavaş yavaş
etkisini yitirdiği günümüzde insanlar dış uyarıcılardan gelen etkileri
eskisinden çok daha fazla süzgeçten geçirmekte ve her on mesajın ancak birini
fark edebilmektedirler. Bu bağlamda kitle iletişim araçlarından televizyon hala
etkisini sürdürüyor gibi gözükse de insanlar ticari amaçla yapıldığını
bildikleri reklamlardan çok başka bilgi kaynaklarına başvurmakta ve o bilgi
kaynaklarına güvenmektedirler. İşletmeler, değişen yenidünyada gelişmeleri
takip etmeli ve daha çok insan odaklı stratejiler geliştirmelidirler. Bu
çalışmada referans grupları olarak yakın çevrenin (arkadaşlar, aile, komşular
vb.) bilgi kaynağı olarak ne sıklıkta başvurulduğu ve kitle iletişim araçları
(radyo, gazete, dergi, billboardlar) karşısındaki etkinliği incelenmiştir. Görülmüştür
ki yakın çevre birçok sektöre ilişkin en önemli bilgi kaynağı olarak
algılanırken aynı zamanda en çok güvenilen bilgi kaynağı olarakta karşımıza
çıkmaktadır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 26, 2016 |
Submission Date | January 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 1 |