Research Article
BibTex RIS Cite

Stereotiplerin Moda Sektöründeki Etkileri ve Toplumsal Sonuçları

Year 2019, Volume: 5 Issue: 9, 17 - 28, 25.06.2019

Abstract

Moda, rekabete bağlı olarak etkili pazarlama tekniklerinin kullanıldığı
bir sektördür. Sektör küresel pazarda önemli bir paya sahiptir ve hızlı tüketim
anlayışını benimsemektedir. Tüketimi hızlandırabilmenin en etkili yolu hedefi
olan insan topluluklarını harekete geçirecek yöntemler kullanmasından geçer. Bu
yöntemlerin temelini ‘ideal insanı yaratma’ olgusuna dayandırır. Kişileri
etkileyen, içgüdülerini tetikleyen ‘tipler’ yaratarak, onlara benzemenin
önemini vurgulayacak önermelerde bulunur. Bu sistem, reklam, televizyon, sinema
gibi sektörler ile birlikte çalışarak yürütülür. Sistem pazarlama tekniği
açısından istenilen sonuçları vermekle beraber, sosyolojik açıdan toplumu
yıpratan, bir kısım insanı ötekileştiren, anoreksiya gibi rahatsızlıklara yol
açan yan etkiler üretmektedir. Bu çalışma sektörün stereotip üretimini ve bu
tekniğin toplumsal sonuçlarını incelemeyi amaçlamıştır.

References

  • Bard, Christine. (2012). Pantolonun Politik Tarihi (İ. Yerguz, Çev.). İstanbul: Sel Yayınları.
  • Barthes, Roland. (2013). Fashion System. Sydney: Bloomsbury Academics.
  • Dyhouse, Carol. (2015). Gösteriş, Kadınlar, Tarih ve Feminizm (D. Akın Çev.). İstanbul: Can Yayınları.
  • Featherstone, Mike. (2013). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (M. Küçük, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Frances, Corner. (2014). Why Fashion Matters China: Thames&Hudson.
  • Kraucer, Siegfried. (2011).Kitle Süsü (O. Kılıç, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Ritzer, George. (2016). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek (F. Payzın, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • White Nicola, Griffiths Ian. (2000). The Fashion Business Theory, Practice, Image Oxford: Oxford International Publishers Ltd.
Year 2019, Volume: 5 Issue: 9, 17 - 28, 25.06.2019

Abstract

References

  • Bard, Christine. (2012). Pantolonun Politik Tarihi (İ. Yerguz, Çev.). İstanbul: Sel Yayınları.
  • Barthes, Roland. (2013). Fashion System. Sydney: Bloomsbury Academics.
  • Dyhouse, Carol. (2015). Gösteriş, Kadınlar, Tarih ve Feminizm (D. Akın Çev.). İstanbul: Can Yayınları.
  • Featherstone, Mike. (2013). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü (M. Küçük, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Frances, Corner. (2014). Why Fashion Matters China: Thames&Hudson.
  • Kraucer, Siegfried. (2011).Kitle Süsü (O. Kılıç, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Ritzer, George. (2016). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek (F. Payzın, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • White Nicola, Griffiths Ian. (2000). The Fashion Business Theory, Practice, Image Oxford: Oxford International Publishers Ltd.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed)
Authors

S.merve İlbak Tahmaz

Publication Date June 25, 2019
Submission Date March 28, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 9

Cite

APA İlbak Tahmaz, S. (2019). Stereotiplerin Moda Sektöründeki Etkileri ve Toplumsal Sonuçları. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 5(9), 17-28.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png