Moda, rekabete bağlı olarak etkili pazarlama tekniklerinin kullanıldığı
bir sektördür. Sektör küresel pazarda önemli bir paya sahiptir ve hızlı tüketim
anlayışını benimsemektedir. Tüketimi hızlandırabilmenin en etkili yolu hedefi
olan insan topluluklarını harekete geçirecek yöntemler kullanmasından geçer. Bu
yöntemlerin temelini ‘ideal insanı yaratma’ olgusuna dayandırır. Kişileri
etkileyen, içgüdülerini tetikleyen ‘tipler’ yaratarak, onlara benzemenin
önemini vurgulayacak önermelerde bulunur. Bu sistem, reklam, televizyon, sinema
gibi sektörler ile birlikte çalışarak yürütülür. Sistem pazarlama tekniği
açısından istenilen sonuçları vermekle beraber, sosyolojik açıdan toplumu
yıpratan, bir kısım insanı ötekileştiren, anoreksiya gibi rahatsızlıklara yol
açan yan etkiler üretmektedir. Bu çalışma sektörün stereotip üretimini ve bu
tekniğin toplumsal sonuçlarını incelemeyi amaçlamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed) |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2019 |
Submission Date | March 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 9 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)