Research Article
BibTex RIS Cite

Çizgi Romandan Canlandırma Sinemasına Geçiş, Kötü Kedi Şerafettin Örneği

Year 2022, Volume: 8 Issue: 15, 123 - 135, 30.06.2022

Abstract

Çizgi romanlar elle çizilmiş eserlerin sanat olarak ifade edilen en güzel örneklerdendir. Literatürde çizgi romanlar üzerine çokça çalışma yapılan önemli güldürü unsurlarındandır. Özellikle 1930’lı yılların başından itibaren Türkiye’de çizgi romanlar sıklıkla görülmeye başlar. Canlandırma sineması açısından ise ülkede özellikle 2000’li yıllardan itibaren örnekleri görülen canlandırma sineması ise 2016 yılında gösterime giren Kötü Kedi Şerafettin filmi ile “zirve” olarak nitelendirilebilecek bir yapıya kavuşmuştur. Bu çalışma ile çizgi romandan canlandırma sinemasına geçişte örnek olarak incelenen Kötü Kedi Şerafettin filmi ile dünyada ve Türkiye’de çizgi roman ve canlandırma sinemasına ışık tutulmak amaçlanmıştır. Ülkede çizgi romandan canlandırmaya geçişin en güzel örneği olarak kabul edilen ve 2016 yılında vizyona giren söz konusu bu film, ulaştığı izleyici sayısı ile ülke ortalaması üzerine çıkmış ve yaklaşık on beş yıllık emek ve eforun yansıması olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu niteliği ile çalışma genel hatları itibariyle aydınlatıcı bir rol üstlenebilecektir.

Supporting Institution

İstanbul Aydın Üniversitesi

References

  • Bayraktaroğlu, N. D. (2011). Türkiye’de 1980 Sonrasında Bir Altkültür Grubu Olarak Punk’ın Oluşumu
  • Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cantek, L. (2014). Türkiye’de Çizgi Roman, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Cantek, L. (2016). Çizgili Hayat Kılavuzu Kahramanlar Dergiler ve Türler, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Dervişoğlu, B. (2020). Pixar Şirketinin, Canlandırma Sinemasının Dijitalleşme Sürecinde 3 Boyutlu Bilgisayar Grafiklerinin Kullanılmasına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Dokur, E. (2019). Canlandırma Sinemasında Hayvan Karakterleri ve Antropomorfizm, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Güngör, A. (2021). Feminizm ve Çizgi Roman, ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (11): 85-101.
  • Kalyoncu, Z. Ö. (2019). Türk Canlandırma Sinemasında Değerler Temsilinin Analizi, Doktora Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kireçci, Ü. (2008). Çizgi roman Senaryosu, İstanbul: Crea Yayınevi.
  • Savaş, C. (2018). Türkiye’de Canlandırma Sineması: “Kötü Kedi Şerafettin” Örneği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şenol, F. ve Cantek, L. (2007). Çizgili Kenar Notları, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Uzun, A. (2021). Çizgi Roman ve Yeni Sunum Biçimleri, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Yağlı, A. (2007). Modern Bir Anlatı Sanatı Olarak Çizgi Roman, İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Yenidoğan, C. (2018). 3 Boyutlu Filmlerin Yapım Süreçleri ve Türkiye’den Bir Örnek: Kötü Kedi Şerafettin, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Year 2022, Volume: 8 Issue: 15, 123 - 135, 30.06.2022

Abstract

References

  • Bayraktaroğlu, N. D. (2011). Türkiye’de 1980 Sonrasında Bir Altkültür Grubu Olarak Punk’ın Oluşumu
  • Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cantek, L. (2014). Türkiye’de Çizgi Roman, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Cantek, L. (2016). Çizgili Hayat Kılavuzu Kahramanlar Dergiler ve Türler, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Dervişoğlu, B. (2020). Pixar Şirketinin, Canlandırma Sinemasının Dijitalleşme Sürecinde 3 Boyutlu Bilgisayar Grafiklerinin Kullanılmasına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Dokur, E. (2019). Canlandırma Sinemasında Hayvan Karakterleri ve Antropomorfizm, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • Güngör, A. (2021). Feminizm ve Çizgi Roman, ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (11): 85-101.
  • Kalyoncu, Z. Ö. (2019). Türk Canlandırma Sinemasında Değerler Temsilinin Analizi, Doktora Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kireçci, Ü. (2008). Çizgi roman Senaryosu, İstanbul: Crea Yayınevi.
  • Savaş, C. (2018). Türkiye’de Canlandırma Sineması: “Kötü Kedi Şerafettin” Örneği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şenol, F. ve Cantek, L. (2007). Çizgili Kenar Notları, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Uzun, A. (2021). Çizgi Roman ve Yeni Sunum Biçimleri, Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Yağlı, A. (2007). Modern Bir Anlatı Sanatı Olarak Çizgi Roman, İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Yenidoğan, C. (2018). 3 Boyutlu Filmlerin Yapım Süreçleri ve Türkiye’den Bir Örnek: Kötü Kedi Şerafettin, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed)
Authors

Umut Bayrak 0000-0003-4668-2230

Publication Date June 30, 2022
Submission Date November 4, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 15

Cite

APA Bayrak, U. (2022). Çizgi Romandan Canlandırma Sinemasına Geçiş, Kötü Kedi Şerafettin Örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 8(15), 123-135.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png