Günümüzdeki en önemli öğretim kuramlarından biri olan yapılandırmacılık, eğitimin birçok alanıyla birlikte yabancı dil öğretimini de etkilemiştir. Yapılandırmacı yaklaşımla birlikte, öğretmenin rolünden eğitim ortamlarına, ders içi etkinliklerden ölçme-değerlendirme sürecine ve hatta ders kitaplarına kadar eğitimin pek çok aşamasına ait kavramlar anlam değişikliğine uğramıştır. Yabancı dil öğretim sürecinde en önemli materyallerinden biri olan ders kitaplarının, hedef kitlenin üst bilişsel becerilerini harekete geçirerek ön bilgilerini organize etmesi ve hedef kitleyi zihinsel bir yeniden oluşturma sürecine sevk etmesi bakımından yeterli olması, yapılandırmacı kuramın beklentileri arasındadır. Bu noktandan hareketle bu çalışmada, yurt dışında hizmet veren Yunus Emre Enstitüsü Türk Kültür Merkezleri ve pek çok Türkoloji bölümünde yabancı dil olarak Türkçe öğretmek amacıyla hazırlanmış Yedi İklim Türkçe öğretim seti, yabancı dil olarak Türkçe ders kitapları yapılandırmacı değerlendirme ölçütleri çerçevesinde incelenmiş ve yapılandırmacı öğretim kuramının söz konusu dil öğretim setine etkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada bilimsel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Söz konusu öğretim seti yapılandırmacı ölçütler ışığında değerlendirilerek öğretim setinin zayıf bulunan bazı yönlerine ilişkin öneriler sunulmuştur
Nowadays constructivism is one of the important along the theories of learning, it can be seen in many educational fields and in studying foreign languages as well. With the constructivist approach, the significations of many concepts of education from different steps such as the role of the teacher, educational environment, class activities, assessment and evaluation progress has been changed. During the process of foreign language education, textbooks are one of the most important education materials and according to the cognitive approach textbooks must be sufficient about topics such as organizing the target group’s preliminary information while actuating group’s metacognitive skills and referring the target group to a mental rebuilding process. In this research, “Yedi İklim Türkçe” Turkish education set which was prepared to be used for teaching Turkish as a foreign language in the Yunus Emre Institute Turkish Cultural Centers and Turcology departments abroad was examined in the framework of constructivist evaluation criteria and the influence of constructivist approach theory on the set. In the research, document examination technique has been used. The books were assessed by the constructivism method and weaknesses were pointed out with recommendations
Other ID | JA86ZM39TD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)