Yabancı dil
öğretimi, yalnızca hedef dilin dil bilgisi ile kelimelerini öğretmek ve temel
dil becerilerini kazandırmak değil, aynı zamanda o dilin kültürünün de
öğretimidir. Çünkü yabancı
bir dil her zaman beraberinde yabancı bir kültürü de getirir. Bireylerin dili
daha iyi anlayabilmeleri için dilini öğrendikleri ülke ile ilgili kültürel
özellikleri de öğrenmesi oldukça önemlidir. Dil ve kültürün ayrılmaz
parçalar olduğu ve dil öğrenmede kültüründe öğrenilmesi gerektiği yadsınamaz
bir olgudur. Dil ve kültür arasındaki mükemmel ilişkiden dolayı dil
öğretimi aynı zamanda kültür öğretimidir. Günümüz yabancı dil öğretim süreçlerinde, kültür
aktarımının çok önemli olduğu görülmektedir. Dil öğretim malzemelerinin önemli
bir parçası olan yabancı dil ders kitapları da o dili konuşan toplumun
özelliklerini yansıtır ve o dile ait kültürün taşıyıcılığını yapar.
Bu çalışmada
dil öğretiminin aynı zamanda kültür öğretimi olduğu düşüncesinden yola
çıkılarak yabancı dil olarak Türkçe derslerinde kullanılan aynı zamanda kültür
aktarım araçlarından olan ders kitaplarının bu süreçteki yeri ve önemi
sorgulanmış ve yabancılara Türkçe öğretimi bağlamında ders kitaplarında kültür
aktarımı konusu, yabancı dil olarak
Türkçe öğretiminde kullanılan‚ Yedi İklim Türkçe Öğretim seti B1 ve B2 düzeyi
ders kitapları esas alınarak belirli ölçütlere göre incelenmiş ve
değerlendirilmiştir. Yedi İklim Türkçe Öğretim seti B1 ve B2 düzeyi ders
kitapları kültür aktarımı açısından incelendiğinde, içeriğinde hedef kültür
olan Türk kültürünün öğrencilere farklı yönleriyle sunulan birçok öğe içerdiği,
bunun yanı sıra ders kitaplarında Türk kültürü dışında farklı kültürel
unsurlarında yer aldığı görülmüştür. Sonuç olarak incelenen ders kitaplarının hedeflediği
öğrenci kitlesine Türk kültürünü aktarmada başarı sağlayabilecek nitelikte
olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)