Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 91 - 104, 29.03.2018

Öz

Kaynakça

  • Aksan, D. (2016). Anlambilim, Ankara: Bilgi Yayınevi.Aksan, D. (1993). Şiir Dili ve Türk Şiir Dili, İstanbul: Be-ta Basım YayımAksan, D. (1994). Anlambilim, İlgili Alanlar ve Türkçe, A.Ü. TÖMER Dil Dergisi, Doğan Aksan Özel Sayısı, s.16.Barthes, R. (1979). Göstergebilim İlkeleri, Çevirenler: Berke Vardar-Mehmet Rifat, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları: 337 Bilim Dizisi: 8 Bingöl, A. (1993). Gelenbevî'nin Mantık Anlayışı, İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı YayınlarıChomsky, N. (2002). Dil ve Sorumluluk, Çeviren: Hüsnü Özasya, Ankara: Ekin YayınlarıEker, S. (2011). Çağdaş Türk Dili (7. Baskı). İstanbul: Grafiker Yayınları.Eziler Kıran, A. (2014). Dilbilim, Anlambilim ve Edimbilim. Turkish Studies, 9/6, 719-729. Filizok, R. (2010). Anlam Olgularının Sınıflandırılması, retrieved from http://www.ege-edebiyat.org/wp/?p=641Filizok, R. (2010). Mantık ve Anlam, retrieved from http://www.ege-edebiyat.org/wp/?p=645Hazar, M. (2013). Türkiye Türkçesindeki Anlam Bilimi Bibliyografyası, TÜRÜK Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 1/2, 137-173.İmer, K. (1987). Toplum Dil Bilimin Kimi Kavramlarına Kuramsal Bir Bakış ve Dil Türleri, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 12/31, 213-230.İmer, K. (1995). Toplumsal Süreçlerin Dile Yansıması. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 6, 24-38, retrieved from http://dad.boun.edu.tr/issue/4535/313058Oymak, R. (2013). Türkçe Eğitiminde Dil Üretimine Dayalı Sözce Üretimi Becerisi Eğitimi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 1/2.Özel, M. (1994). Ders Geçme ve Kredi Sistemine Göre Liseler İçin Edebi Sanatlar 1, Ankara: SEPA YayıncılıkParlatır, İ. ve diğerleri (1996). Güzel Yazılar Kısa Oyunlar, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, TDK Yayınları: 643 Güzel yazılar dizisi: 4, Ankara: Semih Ofset Matbaacılık Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si, İstanbul: Say YayınlarıTDK (2005). Türkçe Sözlük, 10. basım, Ankara: Türk Dil KurumuUllmann, S. (1962). Semantics, An Introduction to the Science of Meaning, Çeviren: Ahmet KocamanUygur, N. (1984). Kültür Kuramı, İstanbul: Remzi KitabeviUygur, N. (2012). Dilin Gücü, İstanbul: Yapı Kredi YayınlarıVardar, B. (1976). Sözcük Üretiminde Yeni Bir Aşama, Türk Dili Aylık Dil ve Yazın Dergisi, 296, s. 322, Ankara: TDKVardar, B. (1983). Bildirişim İşlevi, Alan Kavramı ve Terim Öğretimi, Türk Dili Dil Öğretimi Özel Sayısı 379-380, Temmuz – Ağustos, Ankara: TDKYelten, M. (2009). Türk Dili Ve Anlatım Bilgileri (1. Baskı). İstanbul: Doğu Kütüphanesi.Zıllıoğlu, M. (2003), İletişim Nedir?, İstanbul: Cem Yayınevi

YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÖNEMLİ BİR KONU TÜRKÇEDE ANLAM ZENGİNLİĞİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 91 - 104, 29.03.2018

Öz

Türkçe ve Yabancı Dil Araştırma ve Uygulama Merkezinde (TÖMER) Türkçe öğrenen yabancı uyruklu
öğrenciler, A1, A2, B1, B2, C1, C2 kurları ile dil kullanım ihtiyaçlarını
giderebilir ve kendilerini rahatlıkla ifade edebilir ancak ülkede yaşayan bir
Türk ile istenilen seviyede iletişim kuramazlar. Çünkü iletişimin
alıcı-verici-ileti-kanal öğelerinde verilen ileti için öznenin donanımı ve bu
donanımın içine de o ülkenin kültürü girer. Dilin anlam bilgisini oluşturan en
ağırlıklı kısmı dilin kültür kısmıdır. Bununla birlikte dil bilgisinin
bağdaşıklık konusu da Doğacıların ve
Sözleşmecilerin
ekolleri için önemli örnekler taşır. Yabancı uyruklu
öğrencilerin bir Türk ile üst düzeyde iletişim kurabilmesi için anlambilim
kavramı kapsamında sözcüklere, cümlelere ve metinlere yüklenen manaları
anlayabilmesi gereklidir. Bu çalışma literatür taraması yapılarak yabancı
uyruklu öğrencilere Türkçedeki anlam zenginliği yetisini kazandırabilmek adına
yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre; Türkçedeki anlam
zenginliğinin yabancılara aktarılabilmesi için bu alandaki uzman öğreticilerin
ve akademisyenlerin bir araya gelmesi ve etkili bir program hazırlaması, C2
kurunun üzerinde sadece anlam için bir kur açılması ve hedef kitlenin
seviyesine uygun bir içerikle öğretilmesi tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksan, D. (2016). Anlambilim, Ankara: Bilgi Yayınevi.Aksan, D. (1993). Şiir Dili ve Türk Şiir Dili, İstanbul: Be-ta Basım YayımAksan, D. (1994). Anlambilim, İlgili Alanlar ve Türkçe, A.Ü. TÖMER Dil Dergisi, Doğan Aksan Özel Sayısı, s.16.Barthes, R. (1979). Göstergebilim İlkeleri, Çevirenler: Berke Vardar-Mehmet Rifat, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları: 337 Bilim Dizisi: 8 Bingöl, A. (1993). Gelenbevî'nin Mantık Anlayışı, İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı YayınlarıChomsky, N. (2002). Dil ve Sorumluluk, Çeviren: Hüsnü Özasya, Ankara: Ekin YayınlarıEker, S. (2011). Çağdaş Türk Dili (7. Baskı). İstanbul: Grafiker Yayınları.Eziler Kıran, A. (2014). Dilbilim, Anlambilim ve Edimbilim. Turkish Studies, 9/6, 719-729. Filizok, R. (2010). Anlam Olgularının Sınıflandırılması, retrieved from http://www.ege-edebiyat.org/wp/?p=641Filizok, R. (2010). Mantık ve Anlam, retrieved from http://www.ege-edebiyat.org/wp/?p=645Hazar, M. (2013). Türkiye Türkçesindeki Anlam Bilimi Bibliyografyası, TÜRÜK Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 1/2, 137-173.İmer, K. (1987). Toplum Dil Bilimin Kimi Kavramlarına Kuramsal Bir Bakış ve Dil Türleri, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 12/31, 213-230.İmer, K. (1995). Toplumsal Süreçlerin Dile Yansıması. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 6, 24-38, retrieved from http://dad.boun.edu.tr/issue/4535/313058Oymak, R. (2013). Türkçe Eğitiminde Dil Üretimine Dayalı Sözce Üretimi Becerisi Eğitimi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 1/2.Özel, M. (1994). Ders Geçme ve Kredi Sistemine Göre Liseler İçin Edebi Sanatlar 1, Ankara: SEPA YayıncılıkParlatır, İ. ve diğerleri (1996). Güzel Yazılar Kısa Oyunlar, Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, TDK Yayınları: 643 Güzel yazılar dizisi: 4, Ankara: Semih Ofset Matbaacılık Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si, İstanbul: Say YayınlarıTDK (2005). Türkçe Sözlük, 10. basım, Ankara: Türk Dil KurumuUllmann, S. (1962). Semantics, An Introduction to the Science of Meaning, Çeviren: Ahmet KocamanUygur, N. (1984). Kültür Kuramı, İstanbul: Remzi KitabeviUygur, N. (2012). Dilin Gücü, İstanbul: Yapı Kredi YayınlarıVardar, B. (1976). Sözcük Üretiminde Yeni Bir Aşama, Türk Dili Aylık Dil ve Yazın Dergisi, 296, s. 322, Ankara: TDKVardar, B. (1983). Bildirişim İşlevi, Alan Kavramı ve Terim Öğretimi, Türk Dili Dil Öğretimi Özel Sayısı 379-380, Temmuz – Ağustos, Ankara: TDKYelten, M. (2009). Türk Dili Ve Anlatım Bilgileri (1. Baskı). İstanbul: Doğu Kütüphanesi.Zıllıoğlu, M. (2003), İletişim Nedir?, İstanbul: Cem Yayınevi
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cihad Demir

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, C. (2018). YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÖNEMLİ BİR KONU TÜRKÇEDE ANLAM ZENGİNLİĞİ. Aydın Tömer Dil Dergisi, 3(1), 91-104.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png