Bu araştırmanın temel amacı, uluslararası öğrenciler için
hazırlanmış akademik Türkçe kaynaklarından biri olan Gazi TÖMER Uluslararası
Öğrenciler için Akademik Türkçe 1 ders kitabındaki okuma etkinliklerini çeşitli
açılardan incelemektir. Çalışma, nitel araştırma
yaklaşımı içerisinde yer alan doküman incelemesi yoluyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre, bölümlere göre okuma metinlerinin dağılımında
değişkenlik söz konusudur. En az ve en çok metin bulunan bölümler arasında beş
metinlik bir fark tespit edilmiştir. Okuma metinlerinin alanlara göre
dağılımında da değişkenlik söz konusudur. Metinlerin sosyal bilimler alanında
yoğunlaştığı görülmüştür. En fazla yer verilen alanın sosyal bilimler, en az
yer verilen alanın ise sağlık bilimleri olduğu görülmüştür. Bu veriler dikkate
alındığında incelenen dokümanın, sosyal bilimler alanında ön plana çıktığı
görülmektedir. Etkinlik sayılarında da sosyal bilimler alanında yoğunluğun
olduğu görülmektedir. Sosyal bilimlerdeki okuma etkinliği sayısının fazla
olmasında metin sayısı önemli bir rol oynamaktadır. Okuma etkinliklerinin
türlere göre dağılımında ise sınırlılık söz konusudur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)