Artificial intelligence is playing an increasingly important role in modern education systems. It is used in many areas such as predicting students' achievements, suggesting and creating personalized course content, providing instant feedback and technical support. In this study, it is aimed to examine the views of Turkish as a foreign language learners on artificial intelligence-supported song production. The study consists of 10 foreign learners studying at B1 and B2 levels in a Turkish language teaching center in the Eastern Black Sea Region. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the study. Based on the findings of the study, it was observed that the learners positively evaluated the beauty of the lyrics, the sound quality and the overall listening experience. They also stated that such songs would make the lessons more fun and contribute to the learning process. The research reflects that artificial intelligence technology can be used effectively in language education processes and that this use can have a positive impact on the development of learners' language skills. In addition, based on the results obtained, various suggestions have been made that the use of artificial intelligence-supported materials in language teaching should be spread to a wider area and that it is important to integrate such innovative approaches into education systems.
Yapay zekâ, modern eğitim sistemlerinde giderek daha önemli bir rol oynamaktadır. Öğrencilerin başarılarının tahmin edilmesi, kişiye özel ders içeriklerinin önerilmesi ve oluşturulması, anında dönütlerin sağlanması ve teknik destek sunulması gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Bu araştırmada, yapay zekâ destekli şarkı üretimine yönelik yabancı dil olarak Türkçe öğrencilerinin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki bir Türkçe öğretim merkezinde B1 ve B2 seviyelerinde öğrenim gören yabancı uyruklu 10 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Araştırma bulgularından hareketle öğrencilerin şarkıların sözlerinin güzelliğini, ses kalitesini ve genel dinleme deneyimini olumlu yönde değerlendirdikleri gözlenmiştir. Ayrıca bu tür şarkıların dersleri daha eğlenceli hâle getireceği ve öğrenme sürecine katkı sağlayacağı yönünde görüş bildirmişlerdir. Ele alınan araştırma, yapay zekâ teknolojisinin dil eğitimi süreçlerinde etkin bir şekilde kullanılabileceğini ve bu kullanımın öğrencilerin dil becerilerindeki gelişim üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabileceğini yansıtmaktadır. Ayrıca ulaşılan sonuçlardan hareketle dil öğretiminde yapay zekâ destekli materyallerin kullanımının daha geniş bir alana yayılması gerektiği ve bu tür yenilikçi yaklaşımların eğitim sistemlerine entegre edilmesinin önem arz ettiğine yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Bu araştırma, Bayburt Üniversitesi Etik Kurulunun 16.05.2024 tarihli ve E-79126184-299-204115 sayılı onay kararı ile yürütülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)