Covid-19 kaynağı tam anlamıyla bilinmemekle beraber 31 Aralık 2019 tarihinde Çin’in Hubey eyaletine bağlı Wuhan kentinde görülmeye başlanan bir üst solunum yolu virüsüdür. Kişiden kişiye temas yoluyla bulaşan bu hastalık dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de bir kriz ortamına sebebiyet vermiştir. Sürecin seyrinin sorumluluklarını üstlenmek, kitlelerin endişe ve panik hallerini önlemek amacıyla Koca’nın söylemlerinin retorik sanatıyla ilişkisi ve sunduğu argümanların tipleri ele alınacaktır.
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın pandemi süresince Instagram üzerinden, krize ilişkin iletişim stratejileri bağlamında proaktif ve reaktif çalışmaları bulunmaktadır. Çalışma özelinde reaktif çalışmaların söylemleri incelenecektir. Bakan tarafından yürütülen reaktif çalışmaların bilimsel, mantığa uygun ve sayısal verilere dayanan bir yapı içerisinde oluşturulması beklenmektedir.
Covid-19 kriz sürecinde salgının seyrini kontrol altına almak amacıyla Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın kamuoyunu bilgilendirirken Aristo’nun retorik bileşenleri doğrultusunda, kamuoyunu ikna ederken virüsün 3 pik noktasına eriştiği dönemlerdeki Instagram gönderilerinde/söylemlerinde çoğunlukla hangi bileşene başvurduğunun araştırılması amaçlanmıştır. İkna sürecinde logos bileşeninin kullanılması beklenmektedir. Bu beklentinin temel sebebi; pandemiyle ilgili çoğunlukla sayısal veriler, gerçekler, bilimsel bilgiler üzerine kurulu olmasıyla alakalıdır. Çalışma bağlamında Fahrettin Koca’nın Instagram gönderilerinde/söylemlerinde var olan ibarelerin temellendirilmesi, kanıtlanması için kullanılan Habermas‘ın argümantasyon tipleri doğrultusunda incelenecektir. Çalışmada içerik analizi yöntemi ve sosyal medya-eleştirel söylem çözümlemesi yönetimi kullanılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 1, 2023 |
Publication Date | July 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 2 |