Bu çalışmanın amacı, uluslararası öğrencilerin matematik okuryazarlığı ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada uluslararası öğrencilerin yaşadıkları zorlukların tespit edilmesi, bu zorlukların aşılabilmesi ve engellerin üstesinden gelinebilmesi durumlarının derinlemesine incelenmesi amaçlandığından nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde öğrenim gören yedi farklı ülkeden 27 uluslararası öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemi türlerinden maksimum çeşitleme yöntemi ile seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak, altı açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda Şefik ve Dost’tan (2016) yararlanılarak dört açık uçlu soru hazırlanmıştır. Uluslararası öğrencilerin kendi matematik okuryazarlıklarını değerlendirmeleri ve Türkiye’deki öğrenim hayatlarında matematiksel okuryazarlığa ne kadar dikkat edildiği hususunda iki açık uçlu soru eklenip toplamda 6 soru sorulmuştur. Verilerin analizinde nitel veri analiz tekniklerinden içerik ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada ulaşılan bulgular sonucunda uluslararası öğrencilerin matematik okuryazarlığı kavramının anlamına ilişkin sınırlı bilgiye sahip olduklarına rastlanmıştır. Herkesin matematik okuryazarı olması gerekmediğini belirten uluslararası öğrencilerin var olmasına rağmen, matematik okuryazarlığının tüm bireyler için gerekli olduğu görüşünde olan uluslararası öğrenci sayısı fazladır. Çalışmanın sonucunda, derslerde bazı öğretim üyelerinin matematik okuryazarlığına dikkat etmesine karşın bazılarının dikkat etmediği ve bu sebepten dolayı uluslararası öğrencilerin dersi anlamakta güçlük çektikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin görüşleri doğrultusunda, matematik okuryazarlık düzeylerinin geliştirilmesi amacıyla uluslararası öğrencilere hazırlık gibi lisans derslerini almadan önce eğitim verilmesi, ödevlerin verilmesi, öğretim üyelerine anlayamadığı durumları rahatlıkla sorabilmeleri, öğretim üyelerinin onlara zaman ayırması gibi uygulamaları istedikleri tespit edilmiştir.
Matematik okuryazarlık Öğrenci görüşleri Uluslarası öğrenciler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |