IDE-4, Nature Training Projects (URL-1), were realized in NPA’s in Isparta in one-week periods
between the months June-October of 2011 with 81 participants most of them teachers. In this study it
was aimed to determine main factors had lead those teachers to participate in and changes arised at
the end of the training. Interviews, on the first and the last day of the courses as well as a follow up
one after three years were conducted with the participants by using the mixed methods. The
predominant factor concerning the decisions for participant participating in the traininig were found
to learn more about Nature and sharing it with their students. They addressed that courses had
supplied great facilities for training their studens and considerable contribution in their career.
Bu makalede1 çoğunluğu öğretmen 81 katılımcının, 2011 yılı Haziran-Ekim ayları arasında Isparta’nın
milli park ve tabiat parkı gibi korunan doğal alanlarında (KDA) birer haftalık 4 dönem halinde
gerçekleşen IDE-IV: Isparta Doğa Eğitimi adıyla anılan bir doğa eğitim projesine (URL-1)
katılmalarında rol oynayan temel faktörlerin ve katılımcıda eğitim sonunda oluşan değişikliklerin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Eğitimin ilk ve son günü yapılan anketler ile projeden 3 yıl sonra yapılan
bir izleme anketine ait veriler karma yöntemle değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin eğitime katılım
kararı üzerinde en etkili faktörün Doğa hakkında daha fazlasını öğrenmek ve öğrendiklerini
öğrencileriyle paylaşmak olduğu tespit edilmiştir. İzleme anketleri aldıkları doğa eğitiminin,
kendilerine, öğrencilerini eğitmede büyük imkânlar sağladığını ve mesleklerine önemli katkı
sağladığının belirten katılımcıların IDE-4 Projesi kapsamında edindikleri müktesebatın onlar için
meslek hayatlarında kayda değer yararlar sağladığını göstermiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 14 |