Bu araştırma, görsel okuryazarlığın ortaöğretim öğrencilerinin fizik dersindeki başarılarına etkisini
araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla görsel okuryazarlığın, hareket konusunun
öğrenilmesindeki etkililiği araştırılmış ve sonuçlar ortaya konularak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Araştırmada, ön test-‐‑son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 50
Anadolu Lisesi 10. sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Deney ve kontrol grupları bu öğrenciler arasından
yansız olarak belirlenmiştir. Deney gruplarında, görsel okuma ağırlıklı bir yöntem; kontrol
gruplarında ise görsel okumanın dikkate alınmadığı geleneksel yöntem uygulanmıştır. Araştırmanın
alt problemlerini denemek amacıyla iki farklı ölçme aracı kullanılmıştır. Öğrencilere uygulanan test
sonuçlarını değerlendirmek üzere istatistik program kullanılarak, bağımlı ve bağımsız gruplar için t-‐‑
testleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin fizik dersi hareket konusundaki başarılarının
arttırılmasında görsel okuma ağırlıklı yöntemin, geleneksel yöntemden daha etkili olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
This research has been held in order to look into the effects of visual literacy on the success of physics
course of secondary education students. By this, the effectiveness of visual literacy method on learning
of motion subject has been researched and some ideas have been proposed according to the results.
Sampling of the research includes 50 10th grade students in Kıkkonaklar Anatolian High School. Experiment and control groups have been formed objectively by drawing. During the research pre-‐‑
test and post-‐‑test controlled group experimental design has been used. While visual literacy method
has been used in experimental groups, for control groups traditional method has been used. To
examine the sub-‐‑topics of the research, two different instruments were applied. To evaluate the test
results, for independent groups and dependent groups “t-‐‑test” were applied and statistic program
was used. In conclusion, the research showed that visual literacy turned out to be more efficient than
traditional method in improving the students success in movement issue.
Visual literacy visual reading physics course physics education.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 11 |