The purpose of this study is to determine the level of science process skills among techers who are working in İzmir province primary schools and to study this level according to gender, department and work experience. This study was made among 428 teachers working in İzmir province chief towns (Bornova, Çiğli, Bayraklı, Buca, Gaziemir, Konak, Karşıyaka, Narlıdere, Seferihisar, Güzelbahçe ). Composed of 36 multiple choice questions, Test of Integrated Process Skills II (TIPS II) which was developed by Burns, Okey and Wise (1985) and adapted by Bahar and Ateş, was used as a data gathering tool. The study for the test’s compability to class teachers was done and the study’s Alpha result was found 0,80 The results are: It can be said that the 428 class teachers composing the study group’s science process level is medium. Compared to male teachers, the female teachers’s science process levels are higher. Science process levels of newly started teachers is higher than 20 years and more experienced teachers.
Science and technology program science education science process skills class teacher
Bu çalışmanın amacı İzmir ilinde ilköğretim kurumlarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç becerileri düzeyini belirlemek ve bu düzeyi, cinsiyet, mezun olunan bölüm, meslekte hizmet süresi değişkenlerine göre incelemektir. Çalışma İzmir ili metropol ilçelerde (Bornova, Çiğli, Bayraklı, Buca, Gaziemir, Konak) çalışan 428 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmanın veri toplama aracı olarak Burns, Okey ve Wise’ın (1985) geliştirdiği, Bahar ve Ateş’in (2002) Türkçeye uyarladığı 36 çoktan seçmeli sorudan oluşan ‘Üst Düzey Bilimsel Süreç Becerileri Testi’ (TIPS II) kullanılmıştır. Testin sınıf öğretmenlerine uygunluğu için güvenirlik çalışmaları yapılmış, çalışma sonucu Alpha değeri 0,80 bulunmuştur. Araştırma sonucunda çalışma grubunu oluşturan 428 sınıf öğretmeninin üst düzey bilimsel süreç becerileri seviyesi orta düzeyde bulunmuştur. Bayan öğretmenlerin üst düzey bilimsel süreç becerileri düzeyi erkek öğretmenlere göre daha yüksek bulunmuştur. Araştırma bulguları mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin üst düzey bilimsel süreç becerileri seviyesinin 20 yıl ve üstü kıdeme sahip öğretmenlerden daha yüksek olduğunu göstermektedir
Fen ve teknoloji programı fen eğitimi bilimsel süreç becerileri sınıf öğretmenliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2012 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 5 |