BibTex RIS Kaynak Göster

The Impacts of the Cooperative Learning on the Turkish Students' Popular Music Preferences and Their Perceptions of the Value of Courage

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 3, 1 - 18, 01.02.2011

Öz

The purpose of this study is to investigate the impacts of the cooperative learning employed on the Turkish students’ popular music preferences and their perceptions of the value of courage in the EU funded SILVER Project“Sounds Identifying Learners’ Values in Europe” (141858-2008-LLP-BE-COMENIUS-CMP) . The participants of the study were 295 students from Betontas High School, Buca Anatolian High School and 75th Year Primary School of Dokuz Eylul University. In the project, a group of 3 teacher trainees from Turkey, Belgium, Sweden, Slovenia and Estonia implemented the cooperative learning tecnique with the Turkish students in each class. The scales of the Personal Information, Music Preferences, The Value of Courage and the Attitude to Cooperative Learning Technique were administered in this pre and post test one experimental group design with the means and t-test. The study indicated that the girls showed a significant difference in their music preferences and the value of courage in their post test results whereas the boys did not. The students who played instruments scored higher on the value of courage. The girls showed more positive attitude towards the cooperative learning technique than the boys. The results of the study are in tune with the advantages of the cooperative learning technique which might lead to students’ better learning through music and with music.

İşbirlikli Öğrenmenin Türk Öğrencilerin Popüler Müzik Tercihlerine ve Cesaret Algılarına Etkisi

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 3, 1 - 18, 01.02.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı Avrupa Birliği tarafından desteklenen “Sounds Identifying Learners’ Values in
Europe” (141858-2008-LLP-BE-COMENIUS-CMP) konu başlıklı, SILVER projesinin Türkiye’deki
uygulamaları kapsamında İşbirlikli Öğrenmenin Türk öğrencilerinin popüler müzik tercihleri ve
“cesaret” değerine yönelik algılamalarını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Dokuz
Eylül Üniversitesi 75. Yıl Özel İlköğretim Okulu, Buca Anadolu Lisesi ve Betontaş Lisesinde
okumakta olan 295 öğrenci oluşturmuştur. Proje kapsamında, Türkiye, Belçika, İsveç, Slovenya ve
Estonya’da öğrenimleri devam etmekte olan ve projeye seçilmiş olan her sınıftaki 3 öğretmen adayı
tarafından Birlikte Öğrenme Tekniği uygulanmıştır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Müzik Tercihi
Ölçeği, Cesaret Değerine Yönelik Ölçek ve İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Ölçek
kullanılmıştır. Araştırmada tek gruplu ön test sontest deseni uygulanmıştır. Araştırmada aritmetik
ortalama, t-testi, varyans analizi kullanılmıştır. Kız öğrencilerin “cesaret” değerine yönelik
algılamalarında seçilen popüler müzik tercihlerinde anlamlı bir farklılık görülürken, erkek
öğrencilerde anlamlı bir farklılık görülmemektedir. Herhangi bir çalgı çalan öğrencilerin, bir çalgı
çalmayan öğrencilere göre “cesaret” değerine yönelik algıları anlamlı şekilde daha yüksektir. Kız
öğrencilerin öğretim yaklaşımına ilişkin görüşleri erkek öğrencilere göre olumlu yönde anlamlı
farklılık göstermektedir. Popüler müzik türlerinin öğrenme alanlarında İşbirlikli Öğrenme
teknikleriyle birlikte kullanılması, öğrencilerin müzikten ve müzikle birlikte daha fazla öğrenmesini
sağlayabilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayfer Kocabaş Bu kişi benim

Ayfer Kocabaş Bu kişi benim

Feryal Çubukçu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Gönderilme Tarihi 6 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kocabaş, A., Kocabaş, A., & Çubukçu, F. (2011). İşbirlikli Öğrenmenin Türk Öğrencilerin Popüler Müzik Tercihlerine ve Cesaret Algılarına Etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 1-18.