Based on ‘analogy’ and “inquiry-based learning approach”, the
present study involves the application of a guide material
developed for the unit on ‘matter and change’ in science and
technology course, and taking student opinions concerning the
application. The material designed for the study consists of three
different topics for two different learning levels, i.e. primary
school 6th and 7th grades. The material was developed on the basis
of inquiry-based learning approach. Moreover the analogy
technique was also employed at different stages of inquiry-based
learning. The material was applied to the students of a primary
school in Kütahya province during the academic year 2008–2009.
The applications for the 6th grade included 18 students, while 7thgrade
applications involved 21 students. In order to develop insight
into the effectiveness of the guide material used, semi-structured
interviews were held with 9 students randomly selected from both
education levels. The data obtained as a result of the interviews
showed that the students liked to carry out the experiments and
activities in the material; they thought that the activities were fun
and thus, their participation in the class was increased. Moreover,
the students also stated that the guide material helped them
associate the units in science and technology with daily life in
different ways, and it particularly increased curiosity and interest
towards the course and made learning easier, ideas that are in favor
of similar applications. In the light of these results, it could be
suggested to employ analogy and inquiry-based learning to a
greater extent in curricula.
Analogy inquiry-based learning guide material student opinion science and technology.
Bu çalışmada ‘analoji’ ve ‘araştırma temelli öğrenme yaklaşımı’ temel alınarak, fen ve teknoloji dersi ‘madde ve değişim’ öğrenme alanına yönelik geliştirilen rehber materyalin uygulaması gerçekleştirilmiş ve uygulamaya ilişkin öğrenci görüşleri alınmıştır. Araştırmada hazırlanan materyal; ilköğretim 6. ve 7. sınıf olmak üzere iki farklı öğrenim düzeyinde yer alan üç farklı konuyu içermektedir. Geliştirilen materyal, araştırma temelli öğrenme yaklaşımı esas alınarak hazırlanmıştır. Ayrıca araştırma temelli öğrenmenin farklı aşamalarında analoji tekniğine de yer verilmiştir. Hazırlanan materyal 2008–2009 eğitim-öğretim yılında, Kütahya iline bağlı bir ilköğretim okulunda uygulanmıştır. Çalışmada; 6. sınıfta yer alan konuların uygulamalarında 18 öğrenci, 7. sınıfta yer alan konuların uygulamalarında ise 21 öğrenci yer almıştır. Kullanılan rehber materyalin etkililiğini anlayabilmek için her iki öğrenim düzeyinden tesadüfî olarak seçilen gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen verilere göre öğrenciler materyalde yer alan deneyler ve etkinlikleri yapmaktan hoşlandıklarını, etkinliklerin eğlenceli olduğunu ve derse daha çok katıldıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler rehber materyalin fen ve teknoloji konularını farklı yollarla günlük yaşamla ilişkilendirmelerine yardımcı olduğunu ifade ederek özellikle derse olan merak ve ilgiyi arttırdığı ve öğrenmeyi kolaylaştırdığı yapılmasına yönelik görüş bildirmişlerdir. Bu sonuçlardan yola çıkarak öğretim programlarında analoji ve araştırma temelli öğrenmeye daha çok yer verilmesi gerektiği önerisinde bulunulabilir.
Analoji araştırma temelli öğrenme rehber materyal öğrenci görüşü fen ve teknoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1 |