Bowing techniques and their functional operation as implemented
in the syllabus of fine arts and sports high schools until the year
1997 to 2009 in the “Basic Arts Education Syllabus (Cello)” form
the subject of this study. A need analysis of the diverse
approaches discovered through discussions held in regard to the
subject became the basis of an attempt to reflect them in a new, reconfigured
draft of the syllabus. Data for the qualitative and
quantitative findings in this study were collected by means of a
questionnaire distributed among 20 cello faculty members and
teachers. The study was limited to the Aegean Region. All fine
arts and sports high schools, post-secondary departments of music
education and state conservatories in the Aegean Region were
included in the study’s survey group. Contrary to the existing
cello syllabus, this study’s findings suggest that the study of
detache should be approached by forearm exercises in the middle
of the bow on open strings followed by the study of legato using
the whole bow. It was also concluded that it is inappropriate for
the study of staccato technique to take place on the syllabus. In the
study, bowing techniques have been established for first-year (9th
grade) cello lessons at fine arts and sports high schools; while
goals, target behaviours and learning-teaching situations have been
re-organized. It is hoped that this research will be helpful in
shedding light on the study of the cello.
Bu araştırmada, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri’nin 1997 yılından 2009 yılına kadar uygulamış olduğu “Temel Sanat Eğitimi (ÇalgıViyolonsel) Dersi Öğretim Programı” içinde yer alan yay teknikleri ve bu tekniklerin programdaki işlenişi konu edilmiştir. Konuyla ilgili ihtiyaç analizi doğrultusunda yapılan görüşmeler sonucu ortaya çıkan farklı yaklaşımlar yeni bir program taslağına yansıtılmış ve program yeniden yapılandırılmaya çalışılmıştır. Nitel ve nicel bulguları olan bu araştırmada veriler, 20 viyolonsel öğretim elemanı ve öğretmenine ihtiyaç analizine yönelik uygulanan görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma Ege Bölgesi ile sınırlıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ege Bölgesi’nde yer alan tüm Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde görev yapan viyolonsel öğretmenleri ile Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dalları ve Devlet Konservatuvarlarında görev yapan viyolonsel öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırma bulguları doğrultusunda 1997 yılı viyolonsel öğretim programının tersine, yayın ortasında ön kolu kullanarak detache boş tel çalışmaları ve ardından önerilmektedir. Staccato tekniğinin ise, programda yer alması uygun görülmeyen bir teknik olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin birinci yılının (9. sınıf) viyolonsel dersine yönelik kullanılabilecek yay teknikleri belirlenip, hedef ve hedef davranışlar, öğrenme-öğretme durumları yeniden düzenlenmiştir. Araştırmanın viyolonsel öğretimine ışık tutması umulmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1 |