Bu araştırmada, öğretmenlerin salgın sonrası Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’ na yönelik tutum ve kullanım alışkanlıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modeli ile desenlenmiş olup, araştırma grubunu Tokat ili Merkez ilçesinde İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 556 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği”, “Kullanım Alışkanlıklarını Belirlemek için hazırlanan Anket Formu” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t- testi ve tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin EBA tutumları orta düzey aralığında yer aldığı bulunmuştur. Araştırma sonuçları öğretmenlerin EBA tutumları cinsiyet, eğitim durumu, görev yaptıkları yerleşim yeri, yaş, hizmet yılı, görev yapılan öğretim kademesi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Branşlar düzeyinde EBA tutumu incelendiğinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri ile Özel Eğitim Öğretmenleri arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmış olup, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri lehine olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte öğretmenlerin günlük internet kullanım süresi arttıkça EBA tutum düzeyinin arttığı sonucu ortaya çıkmıştır. Bunların yanı sıra öğretmenlerin EBA kullanım alışkanlıkları incelenmiş, EBA kullanım sıklığı orta düzey seviyesinin altında kabul edilebilecek şekilde olduğu belirlenmiştir. Salgın sürecinde öğretmenlerin önemli bir çoğunluğu EBA üzerinden canlı ders yaptığını belirtmekle birlikte salgın sonrası EBA kullanım alışkanlığında değişiklik olduğunu ifade etmiştir.
This research aims to examine teachers' attitudes and usage habits toward the Education Information Network (EBA) after the pandemic. The research was designed with the general scanning model. The research group consisted of 556 teachers working in educational institutions affiliated with the Provincial Directorate of National Education in the central district of Tokat province. "Educational Information Network Attitude Scale," "Questionnaire Form prepared to Determine Usage Habits," and "Personal Information Form" were used as data collection tools in the research. The data obtained in the study were analyzed using descriptive statistics, independent sample t-test, and one-way analysis of variance (One-Way ANOVA). According to the research findings, it was found that teachers' EBA attitudes were in the middle range. The research results showed that teachers' EBA attitudes did not differ significantly according to the variables of gender, educational status, place of residence, age, years of service, and teaching level. When the EBA attitude is examined at the level of branches, a significant difference has emerged between the Religious Culture and Moral Knowledge Teachers and the Special Education Teachers. It has been found to favor the Religious Culture and Moral Knowledge Teachers. On the other hand, as the daily internet usage time of the teachers increased, it was concluded that the level of EBA attitude increased. In addition to these, the EBA usage habits of the teachers were examined, and it was determined that the frequency of EBA use could be considered below the medium level. While a significant majority of the teachers stated that they gave live lessons over EBA during the pandemic, they stated that there was a change in EBA usage habits after the pandemic.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2022 |
Submission Date | October 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: Özel Sayı 1 - SPECIAL ISSUE OF PANDEMIC AND DISTANCE EDUCATION |