Araştırmada Türkiye’deki Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında keman eğitimi veren akademisyenlerin dört keman için orijinal/aranje edilmiş eserleri tanıma ve kullanma durumlarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma nitel çerçevede gerçekleştirilen bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu; Türkiye’deki her bir coğrafi bölgeden seçilmiş bir üniversitenin Müzik Eğitimi Anabilim Dalında görev yapan keman eğitimcileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu; amaçlı tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Amaçlı tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen çalışma grubuna ilişkin veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak “Google Forms” aracılığıyla toplanmıştır. Görüşme formundan elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilerek elde edilmiştir. Elde edilen bulgular yorumlanmış ve sonuçlara ilişkin öneriler sunulmuştur.
Araştırmanın sonucunda; repertuvarda bulunan, dört keman için orijinal/aranje edilmiş eserlerin toplam sayısı göz önünde bulundurulduğunda, katılımcıların yeteri kadar eser tanımadıkları ve tanıdıkları eserleri öğrencilerinin eğitiminde kullanan katılımcı sayısının da beklenenden az olduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar doğrultusunda; Türk Müzik Kültürü’ne ve keman eğitimine katkı sağlayacak, eğitim niteliğinin yükseltilmesi amaçlı 4 Keman için Klasik Batı Müziği ve Türk Müziği'ne ilişkin basit, orta ve yüksek seviyede, küçük ve büyük ölçekli besteler veya düzenlemeler yapılarak kitaplaştırılması ve yeni eserlerin repertuvara eklenerek tanıtılmasına ilişkin konserler verilmesi önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 26, 2023 |
Publication Date | June 28, 2023 |
Submission Date | February 17, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 1 |