The goal of this study is to examine the levels of individualized lesson plans (ILP) prepared by teachers working in special education classes. We aimed to examine ILP levels based on various variables, and the inclusion of design-based practices in ILPs. The sample of the research consists of special education teachers working in a province and a district located in the Aegean region in Türkiye. “Teacher Information Form” and ILP Quality Evaluation Scale was used as data collection tools. ILP Quality Evaluation Scale consists of 16 items. The ILPs prepared by the teachers were evaluated with the document analysis method and data analysis was carried out by transforming the qualitative data into quantitative data. Special education teachers had difficulties in generalization, purpose/functionality/prerequisite and problem behavior section while preparing ILPs. Teachers included It design-based goals, but the ILP scores of the teachers who included design-based examples in their ILPs are lower than the scores of the teachers who did not include design-based examples. In addition, teachers attending additional training and projects received lower ILP scores. We recommend the trainings, professional development programs and projects should include a careful planning for ILPs.
Individualized Lesson Plans Design Based Applications Special Education
Bu çalışmada, özel eğitim sınıflarında çalışan öğretmenlerin, hazırladıkları bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi ve öğretmenlerin BEP konusundaki becerilerini incelemenin yanı sıra tasarım temelli uygulamaların BEP’lerde yer alma durumunun incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma örneklemini Ege bölgesindeki bir ilde yer alan merkez ve seçilen bir ilçede özel eğitim sınıflarında görev yapmakta olan özel eğitim öğretmenleri oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “Öğretmen Bilgi Formu” ve 16 maddeden oluşan BEP Kalitesini Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmenlerin hazırladıkları BEP’ler doküman analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir ve nitel verilerin nicel verilere dönüştürülerek veri analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin BEP hazırlarken genelleme, amaç/işlevsellik/ önkoşulluluk ve problem davranış maddelerinde zorlandıkları görülmektedir. Öğretmenlerin tasarım temelli amaçlar belirleyebildiği ancak BEP’inde tasarıma değinen öğretmenlerin BEP puanlarının tasarıma değinmeyen öğretmenlerin puanlarından daha düşük olduğunun görülmektedir. Ayrıca öğretmenlerin katıldığı eğitimlerin ve projelerin de BEP puanlarına olumlu katkısı gözlenmemiştir. BEP konusunda hazırlanacak olan eğitimlerin/hizmet içi eğitimlerin ve projelerin çok detaylı bir planlamaya sahip olması araştırmacılar tarafından önerilmektedir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Tasarım Temelli Uygulamalar Özel Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 2 |