Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim Öğrencilerinin Kullandıkları Öğrenme Stratejileri ve Matematik Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişki

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 2, 1553 - 1573, 28.12.2023
https://doi.org/10.51460/baebd.1388517

Öz

Ortaöğretim öğrencilerinin matematik dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ile matematik dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelendiği bu çalışmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılında İzmir ili Çiğli ve Menemen ilçelerinde öğrenim görmekte olan 516 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı çalışmada veriler ölçek yardımıyla toplanmış ve SPSS 25 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin strateji kullanımının beş alt boyut için de iyi düzeyde olduğu, kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha fazla öğrenme stratejisi kullandığı görülmüştür. Strateji kullanımı okul türüne göre incelendiğinde Anadolu lisesi öğrencilerinin Anadolu imam hatip lisesi ve mesleki ve teknik Anadolu lisesi öğrencilerine kıyasla, Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin mesleki ve teknik Anadolu lisesi öğrencilerine kıyasla daha fazla strateji kullandığı görülmüştür. Öğrencilerin matematik dersi akademik başarıları incelendiğinde kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla daha başarılı oldukları görülmüştür. Bunun yanı sıra Anadolu lisesi ve Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin mesleki ve teknik Anadolu lisesi öğrencilerinden daha başarılı olduğu görülmüştür. Öğrencilerin kullandığı öğrenme stratejileri ile matematik dersi akademik başarıları arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2005). Etkili öğrenme ve öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Alliprandini, P. M. Z. (2018). The use of learning strategies in distance learning: comparing between public ınstitutions. International Journal of Information and Communication Technology Education (IJICTE), 14(3), 81-90.
  • Altun, M. (2006). Matematik öğretiminde gelişmeler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 223-238.
  • Arslan, Ç. , Güler, H. K. & Gürbüz, M. Ç. (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (42), 123-142 .
  • Baltaoğlu, M. (2015). Yetişkin eğitiminde öğrenme stratejileri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (4), 386-394.
  • Baykan, Z., Naçar, M. & Mazıcıoğlu, M. (2007). Öğrenme stratejilerinin öğrenci başarısına etkisi. Erciyes Tıp Dergisi, 29(3), 220-227.
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen adaylari tarafindan kullanılan dil öğrenme stratejileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 113-122.
  • Bessant, K. C. (1995). Factors associated with types of mathematics anxiety in college students. Journal for research in mathematics education, 26(4), 327-345.
  • Bozkurt, E. & Bircan, M. A. (2015). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonları ile matematik dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 201-220.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Teker 0000-0003-3882-1042

Ahmet Ellez 0000-0002-8317-8554

Erken Görünüm Tarihi 26 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2023
Kabul Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Teker, D., & Ellez, A. (2023). Ortaöğretim Öğrencilerinin Kullandıkları Öğrenme Stratejileri ve Matematik Dersi Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(2), 1553-1573. https://doi.org/10.51460/baebd.1388517