Nicel verilere dayanan bu çalışma, Ortak bir dil olarak İngilizce (ODİ) kavramının Özel amaçlı İngilizce (ÖAİ) öğrencileri için dil öğrenme hedeflerini ne kadar etkilediğine, bunların yeni ODİ fenomeniyle nasıl bir ilişki kurduğuna ve İngilizcenin değişen rolünün ne kadar farkında olduklarına ışık tutmayı amaçlamıştır. Bulgular, Türk ÖAİ öğrencilerinin, bugün İngilizcenin dünyadaki diğer kişilerle iletişim kurmalarını ve etkileşimde bulunmalarını sağlayan birincil ortak dil olarak kabul edildiği konusunda büyük farkındalık gösterdiklerini göstermiştir. İngilizce öğrenme süreçlerine sadece anadili İngilizce olanlara yer vermemenin yanı sıra, ÖAİ öğrenme amaçları açısından anadili İngilizce olmayanlarla iletişim kurmanın anadili İngilizce olanlardan daha önemli olduğu da ortaya çıkmıştır. İletişimde anlaşılırlık sağlandığı sürece İngilizcedeki doğruluğun rolünü nihai bir hedef olarak görmedikleri saptanmıştır. Bu makale, Türkiye'deki ÖAİ programlarında ODİ farkındalığını artırmaya yönelik daha fazla araştırma ve çaba gösterilmesini gerektirdiği göstermiştir.
Ortak bir dil olarak İngilizce (ODİ) ODİ farkındalığı Özel amaçlı İngilizce (ÖAİ) dil tutumu.
The study, which was based on quantitative data, sought to shed light on how much ELF influences language learning goals for ESP learners, how they relate to the new ELF phenomena, and how far they are aware of the changing role of English, which was one of the least researched area in the literature. The findings indicated that the Turkish ESP students showed great awareness about the issue that today English is considered as a primary lingua franca that enables them to communicate and interact with others around the world. It was also revealed that besides that they did not place only native varieties of English or only native speakers in their English learning process, communicating with non-native speakers of English had more importance than native speakers of English in their purpose of ESP learning. They did not see the role of accuracy in English as an ultimate goal as long as intelligibility was achieved in communication. This article calls for more future research and effort devoted to enhancing ELF awareness in Turkish ESP programmes.
English as a Lingua Franca (ELF) ELF awareness English for specific purposes (ESP) language attitudes.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: Special Issue 3 - EDEBİYAT, TÜRKÇE ve YABANCI DİLLER EĞİTİMİ ÖZEL SAYISI |