Research Article
BibTex RIS Cite

Değerler Eğitiminde eTwinning Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

Year 2025, Volume: 16 Issue: 2, 2102 - 2122
https://doi.org/10.51460/baebd.1580145

Abstract

Günümüz eğitim dünyası teknolojinin hızına uyum sağlamak ve hem ulusal hem de evrensel değerleri benimseyen nesiller yetiştirmek amacıyla çeşitli araçlar ve projeler geliştirmektedir. eTwinning farklı ülkelerden farklı öğretmenlerin deneyimlerini paylaşması için Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş çevrimiçi bir alandır. Bu araştırmanın amacı değerler eğitimiyle ilgili eTwinning projeleri yürüten ve en az bir tane Ulusal ve Avrupa kalite etiketi almış sınıf öğretmenlerinin projeyle ilgili görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninin kullanıldığı araştırmada, alan uzmanı ve araştırmacılar tarafından hazırlanan altı adet açık uçlu soruya yer verilmiştir. 2022-2023 eğitim öğretim yılında MEB’e bağlı ilkokullarda görev yapan 5 sınıf öğretmeni amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmiş ve veriler, yarı-yapılandırılmış görüşme formuyla yüz yüze ve online toplanmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin eTwinning projelerinde değerler eğitimine, öğrencilerde davranış değişikliği oluşturma, değer bilinci kazandırma ve ahlaki yapı oluşturma nedenleriyle yer verdikleri görülmüştür. Sorumluluk, yardımlaşma kavramları başta olmak üzere sevgi, saygı, çalışkanlık, sabır, özdenetim, doğayı ve çevreyi koruma, alçak gönüllülük, adalet, uyum, iş birliği, hoşgörü ve özgürlük değerleri yapılan projelerde ön planda tutulmuştur. Aile içi görevlendirmeler, haftalık, aylık değer planlamaları ve belirli gün ve haftalar çerçevesinde yapılan çalışmaların öğrencilerin değer farkındalığını artırmıştır. Web 2.0 araçlarının öğrencilerde bilgi oluşturma, farklılaştırılmış öğrenme ve yaratıcılık, dijital iş birliği ve sosyal bütünleşmeyi teşvik ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmalara veliler, meslektaşlar, okul idaresi ve öğrencilerin destek verdiği sonucuna ulaşılmıştır. Velilerin bilgi eksikliği, teknoloji kaynaklı sorunlar, ekonomik sınırlamalar ve değerlerin soyutluğu gibi faktörler çalışmalarda karşılaşılan güçlükler olarak belirlenmiştir.

References

  • KAYNAKÇA Acar, P. (2021). Sınıf öğretmenlerinin etwinning ile ilgili görüşlerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27.
  • Akın, Z., ve Öztürk, E. (2021). Değer eğitimi sürecinde okul – aile iş birliği: Bir nitel çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 73-112. https://doi.org/10.34234/ded.912583
  • Akıncı, A. (2005). Hayata anlama vermede dini değerlerin ve din öğretimin rolü. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(9), 7-24.
  • Akıncı, B. (2018). Etwinning proje uygulamalarının öğrencilerin yabancı dil becerileri i̇le öğretmenlik mesleki gelişimine katkısı (Bir Eylem Araştırması) [Yüksek Lisans Tezi]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akıncı, B., ve Sağ, R. (2019). The contribution of eTwinning project practices on students’ Englısh learning. Electronic Journal Of Education Sciences, 8(16), 1-10.
  • Arabacı, İ. B., ve Akıllı, C. (2020). Eğitimcilerin proje hazırlama ve yürütme süreçlerinde karşılaştıkları sorunların proje döngüsü yönetimi aşamalarına göre i̇ncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 129-152.
  • Başaran, İ. E. (1984). Eğitime Giriş (5. bs). Sevinç Matbası.
  • Batur, Z., ve Akdeniz, T. (2020). Değerler eğitimiyle ilgili yapılan tezler üzerine bir inceleme: Türkçe eğitimi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 1–11
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu, eTwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Buluş Kırıkkaya, E., ve Yıldırım, İ. (2019). Eğitim portalları hakkında fen bilimleri öğretmenleri ne düşünüyor? Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 222-235. https://doi.org/10.21733/ibad.531997
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2023). Bilimsel araştırma yöntemleri (34. baskı). Pegem Akademi.
  • Carpenter, J., and Tanner, S. (2013). Study of the impact of eTwinning on participating pupils, teachers and schools. Publications Office of the European Union.
  • Ceylan, B., Alpaslan, A., Taş, Ü., ve Yılmaz, E. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde eğitim materyallerinin sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Black Sea Journal of Public and Social Science, 6(2), 63-72. https://doi.org/10.52704
  • Crawley, C., Gerhard, P., Gilleran, A., and Joyce, A. (2015). eTwinning 2.0: Building the community for schools in Europe (pp. 3–70). European Schoolnet.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design choosing among five approaches.
  • Crisan, C. (2014). How do Romanian teachers capitalize the experience of curriculum integration gained through participation in eTwinning projects? Acta Didactica Napocensia, 7(1), 31-38.
  • Çağlar, A. (2005). Çağlar, A. (2005). Okul öncesi dönemde değerler eğitimi. Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar 2 (M. Sevinç, Ed.). Morpa Kültür Yayınları.
  • Çepni, S. (2012). Introduction to research and project work. Celepler Printing. Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
  • Dilmaç, B., Bozgeyikli, H., ve Çıkılı, Y. (2008). Değerler en genel ifadesiyle, bir dünyaya bakış, bir insanı algılayış, bugün ve yarın üzerine düşünüş şeklinde somutlaştırılabilir. 6(16), 69-91.
  • eTwinning faaliyeti tanıtım kitapçığı. (2019). http://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/03/eTwinning_Faaliyeti_Tanitim_Kitapcigi.pdf
  • Gila, C. L. (2018). Integrating new technologies into history learning. Logos, unıversalıty, mentalıty, educatıon, novelty. Section: Philosophy And Humanistic Sciences, 20-27.
  • Greenhow, C., and Askari, E. S. (2017). Learning and teaching with social network sites: A decade of research in K-12 related education. Education and Information Technologies., 22(2), 623-645.
  • Gümüş, N. B., ve Kayaoğlu, M. N. (2024). Engelleri aşmak: Empati, anlayış ve dil kaygısı giderme için eTwinning iş birliği yoluyla Türk ve Yunan öğrencilerini birleştirmek. Dil ve Kültürlerarası İletişim, 1(18).
  • Karalar, H., ve Özdemir, S. (2013). Anlamsal web temelli öğretimde yönlendirmenin kazanıma ve kalıcılığa etkisi Karalar. Uluslararası Tür Eğitim Bilimleri Dergisi., 2013(1), 1-16.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kasapoğlu, H. (2013). Okulda değer eğitimi ve hikayeler. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 97-109.
  • Komninou, I. (2010). New pedagogical theories in practice: Multiple intelligences and eTwinning. Acedido em Fevereiro, 17.
  • MEB. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). MEB Yayınları.
  • Memişoğlu, B., ve Tapan Broutin, M. S. (2018). Fatih projesi bileşenlerinin eTwinning projesine entegrasyonu. 152-163.
  • Öksüz, C., Ak, Ş., ve Uça, S. (2009). İlköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algı ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 270-287.
  • Özgüven, İ. E. (2022). Psikolojik testler (17. bs). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3. bs). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Popova, A., Evans, D. K., Breeding, M. E., and Arancibia, V. (2022). Teacher professional development around the world: The gapbetween evidence and practice. The World Bank Research Observer, 37(1), 107-136.
  • Sağlam, A. (2016). Değerler eği̇ti̇mi̇ni̇n öğrenci̇ davranişlarina etki̇si̇ni̇n veli̇ görüşleri̇ne göre i̇ncelenmesi̇. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 723-742.
  • Sarıkoç, Z., ve Ersoy, H. (2022). Tasarım odaklı düşünme yaklaşımıyla stem uygulamaları: Spam eTwinning projesi örneği. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(2), 98-122.
  • Selimi, A., ve Üseini, A. (2019). Yenilikçi eğitim ile dijital yetkinlik ve girişimcilik becerilerinin geliştirilmesi – Kuzey Makedonya Örneği. ICEB’19 - International Congress of Economics and Business, 204-213.
  • Yaşaroğlu, C. (2022). Değerli hissettiren eğitim. Aktif Yayınevi. Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(12), 7-17.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. bs). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, F., ve Altun, Y. S. (2012). E-Twinning uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(8), 120-132.
Year 2025, Volume: 16 Issue: 2, 2102 - 2122
https://doi.org/10.51460/baebd.1580145

Abstract

References

  • KAYNAKÇA Acar, P. (2021). Sınıf öğretmenlerinin etwinning ile ilgili görüşlerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27.
  • Akın, Z., ve Öztürk, E. (2021). Değer eğitimi sürecinde okul – aile iş birliği: Bir nitel çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 73-112. https://doi.org/10.34234/ded.912583
  • Akıncı, A. (2005). Hayata anlama vermede dini değerlerin ve din öğretimin rolü. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(9), 7-24.
  • Akıncı, B. (2018). Etwinning proje uygulamalarının öğrencilerin yabancı dil becerileri i̇le öğretmenlik mesleki gelişimine katkısı (Bir Eylem Araştırması) [Yüksek Lisans Tezi]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akıncı, B., ve Sağ, R. (2019). The contribution of eTwinning project practices on students’ Englısh learning. Electronic Journal Of Education Sciences, 8(16), 1-10.
  • Arabacı, İ. B., ve Akıllı, C. (2020). Eğitimcilerin proje hazırlama ve yürütme süreçlerinde karşılaştıkları sorunların proje döngüsü yönetimi aşamalarına göre i̇ncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 129-152.
  • Başaran, İ. E. (1984). Eğitime Giriş (5. bs). Sevinç Matbası.
  • Batur, Z., ve Akdeniz, T. (2020). Değerler eğitimiyle ilgili yapılan tezler üzerine bir inceleme: Türkçe eğitimi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 1–11
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu, eTwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Buluş Kırıkkaya, E., ve Yıldırım, İ. (2019). Eğitim portalları hakkında fen bilimleri öğretmenleri ne düşünüyor? Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 222-235. https://doi.org/10.21733/ibad.531997
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2023). Bilimsel araştırma yöntemleri (34. baskı). Pegem Akademi.
  • Carpenter, J., and Tanner, S. (2013). Study of the impact of eTwinning on participating pupils, teachers and schools. Publications Office of the European Union.
  • Ceylan, B., Alpaslan, A., Taş, Ü., ve Yılmaz, E. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde eğitim materyallerinin sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Black Sea Journal of Public and Social Science, 6(2), 63-72. https://doi.org/10.52704
  • Crawley, C., Gerhard, P., Gilleran, A., and Joyce, A. (2015). eTwinning 2.0: Building the community for schools in Europe (pp. 3–70). European Schoolnet.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design choosing among five approaches.
  • Crisan, C. (2014). How do Romanian teachers capitalize the experience of curriculum integration gained through participation in eTwinning projects? Acta Didactica Napocensia, 7(1), 31-38.
  • Çağlar, A. (2005). Çağlar, A. (2005). Okul öncesi dönemde değerler eğitimi. Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar 2 (M. Sevinç, Ed.). Morpa Kültür Yayınları.
  • Çepni, S. (2012). Introduction to research and project work. Celepler Printing. Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
  • Dilmaç, B., Bozgeyikli, H., ve Çıkılı, Y. (2008). Değerler en genel ifadesiyle, bir dünyaya bakış, bir insanı algılayış, bugün ve yarın üzerine düşünüş şeklinde somutlaştırılabilir. 6(16), 69-91.
  • eTwinning faaliyeti tanıtım kitapçığı. (2019). http://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/03/eTwinning_Faaliyeti_Tanitim_Kitapcigi.pdf
  • Gila, C. L. (2018). Integrating new technologies into history learning. Logos, unıversalıty, mentalıty, educatıon, novelty. Section: Philosophy And Humanistic Sciences, 20-27.
  • Greenhow, C., and Askari, E. S. (2017). Learning and teaching with social network sites: A decade of research in K-12 related education. Education and Information Technologies., 22(2), 623-645.
  • Gümüş, N. B., ve Kayaoğlu, M. N. (2024). Engelleri aşmak: Empati, anlayış ve dil kaygısı giderme için eTwinning iş birliği yoluyla Türk ve Yunan öğrencilerini birleştirmek. Dil ve Kültürlerarası İletişim, 1(18).
  • Karalar, H., ve Özdemir, S. (2013). Anlamsal web temelli öğretimde yönlendirmenin kazanıma ve kalıcılığa etkisi Karalar. Uluslararası Tür Eğitim Bilimleri Dergisi., 2013(1), 1-16.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kasapoğlu, H. (2013). Okulda değer eğitimi ve hikayeler. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 97-109.
  • Komninou, I. (2010). New pedagogical theories in practice: Multiple intelligences and eTwinning. Acedido em Fevereiro, 17.
  • MEB. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). MEB Yayınları.
  • Memişoğlu, B., ve Tapan Broutin, M. S. (2018). Fatih projesi bileşenlerinin eTwinning projesine entegrasyonu. 152-163.
  • Öksüz, C., Ak, Ş., ve Uça, S. (2009). İlköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımına ilişkin algı ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 270-287.
  • Özgüven, İ. E. (2022). Psikolojik testler (17. bs). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3. bs). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Popova, A., Evans, D. K., Breeding, M. E., and Arancibia, V. (2022). Teacher professional development around the world: The gapbetween evidence and practice. The World Bank Research Observer, 37(1), 107-136.
  • Sağlam, A. (2016). Değerler eği̇ti̇mi̇ni̇n öğrenci̇ davranişlarina etki̇si̇ni̇n veli̇ görüşleri̇ne göre i̇ncelenmesi̇. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 723-742.
  • Sarıkoç, Z., ve Ersoy, H. (2022). Tasarım odaklı düşünme yaklaşımıyla stem uygulamaları: Spam eTwinning projesi örneği. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(2), 98-122.
  • Selimi, A., ve Üseini, A. (2019). Yenilikçi eğitim ile dijital yetkinlik ve girişimcilik becerilerinin geliştirilmesi – Kuzey Makedonya Örneği. ICEB’19 - International Congress of Economics and Business, 204-213.
  • Yaşaroğlu, C. (2022). Değerli hissettiren eğitim. Aktif Yayınevi. Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 23(12), 7-17.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. bs). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, F., ve Altun, Y. S. (2012). E-Twinning uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(8), 120-132.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Güldane Atmaca 0000-0003-3648-8813

Cihat Yaşaroğlu 0000-0002-9574-1789

Meryem Bozmaz 0009-0003-9697-7368

Early Pub Date July 15, 2025
Publication Date
Submission Date November 5, 2024
Acceptance Date May 13, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Atmaca, G., Yaşaroğlu, C., & Bozmaz, M. (2025). Değerler Eğitiminde eTwinning Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(2), 2102-2122. https://doi.org/10.51460/baebd.1580145