Amaç: Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde algılanan stres, algılanan sosyal destek ve sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı ilişkisel bir çalışmadır. Örneklemi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 404 öğrenci oluşturdu. Veriler için Kişisel Bilgi Formu, Algılanan Stres Ölçeği, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ve Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu kullanıldı.
Bulgular: Pandemi döneminde öğrencilerin %71,8’i ders çalışmak için cep telefonlarını kullandı. %73,8’i çalışma saatlerinin azaldığını, %94,1’i evde geçirilen zamanın arttığını, %91,8’i ise pandemi nedeniyle bilgisayar veya telefon kullanma saatlerinde artış olduğunu belirtti. Algılanan stres, sosyal destek ve sosyal medya bağımlılık düzeyleri arasında çeşitli demografik değişkenlere göre anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur.
Sonuç: Sonuçlar, öğrencilerin %86,9’unun pandemi döneminde internette geçirdikleri zamanın artırdığını gösterdi. Algılanan stres ve sosyal desteğin sosyal medya bağımlılığını etkilediği sonucuna varıldı.
yok
yok
Araştırmaya katılmayı kabul eden ve formları eksiksiz dolduran bilime katkı sunun öğrencilere teşekkür ederim.
Objective: The purpose of the study is to examine the relationship between perceived stress, perceived social support and social media addiction in university students.
Method: The research is a descriptive, relational study. The sample consisted of 404 students studying at the Faculty of Health Sciences. Personal Information Form, Perceived Stress Scale, Perceived Social Support Scale, and Social Media Addiction Scale-Adult Form were used for data.
Results: During the pandemic period, 71.8% of students used their mobile phones for study. 73.8% stated that their study hours have decreased. 94.1% of the students stated that the time spent at home increased, and 91.8% stated that there was an increase in the hours of using a computer or phone due to the pandemic. There were significant differences between perceived stress, social support, and social media addiction levels according to various demographic variables.
Conclusion: The results showed that 86.9% of students increased their time spent online during the pandemic period. It was concluded that perceived stress and social support affect social media addiction.
yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | March 31, 2022 |
Acceptance Date | September 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 23 Issue: 1 |
Bağımlılık Dergisi - Journal of Dependence