Bu çalışmada Bolu ili Mudurnu ilçesinde ailelerin ceviz tüketim alışkanlıkları ile işletmelerin ceviz tüketim profilleri incelenmiştir. Mudurnu merkez ilçede sosyoekonomik düzeyleri birbirinden farklı olan 104 aile ile anket çalışması yapılırken, ilçede bulunan işletmeler ile yüz yüze mülakat çalışması gerçekleştirilmiştir. İlçede eğitim seviyesi arttıkça sağlık açısından tüketiminin de arttığı görülmüştür. Bireylerin yarısı cevizi günlük olarak ya da haftada iki kez tüketmektedir. Tüketimde kabuklu, yerli ceviz tercih edilmekte ve bireylerin yarısından fazlası tükettiği cevizi kendi bahçesinden karşılamaktadır. Ceviz meyvesi sırasıyla baklava, cevizli çörek, makarna ve kaşıksapı yapımında kullanılmakta ve beyni kuvvetlendirdiği düşüncesiyle daha fazla tercih edilmektedir. İşletmelere bakıldığında, bir fırın ve üç lokanta tarafından tüketim yapıldığı belirlenirken, lokantalar cevizi kaşıksapı, baklava ve sütlaç için kullanırken, fırın hamursuz, çörek ve katmer için tercih edilmektedir. Tüm işletmeler cevizi ilçede bulunan köylü pazarından iç ceviz olarak satın almakta, cevizin beyazlığı ile tazeliğine dikkat etmektedirler. İşletmelerde aylık iç ceviz tüketimi ise 5–30 kg arasında değişmektedir.
In this study, walnut consumption habits of families and walnut consumption profiles of businesses in Bolu province Mudurnu district were examined. A face–to–face interview was conducted with the municipal entrepreneurs while conducting a survey study with 104 families whose municipal socio–economic levels were different from each other in the central province of Mudurnu. As the education level in the district increased, the consumption in terms of health increased. Half of the people consume walnut on a daily basis or twice a week. Crusted, native walnut is preferred for consumption and walnut consumed by more than half of the individual from its own garden. Walnut fruit is used in making baklava, walnut bun, pasta and spoon, respectively, and it is more preferred because it strengthens the brain. When you look at the operations, it is preferred that the oven is used for pans, buns and katermes while it is determined that the consumption is done by a furnace and three restaurants, while the cans are used for walnut spoons, baklava and rice pudding. All businesses are buying walnut as a walnut from the peasant market in walnut district, paying attention to freshness with walnut whiteness. Monthly consumption of walnuts in enterprises varies between 5–30 kg.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | December 1, 2017 |
Acceptance Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 46 Issue: (Özel Sayı 2) 3. Ulusal Ceviz Sempozyumu |
BAHCE Journal
bahcejournal@gmail.com
https://bahcejournal.org
Atatürk Horticultural Central Research Institute, Yalova 77100 TÜRKİYE
X (Twitter), Linkedin, Facebook, Instagram