Değer, bir şeye önem kazandıran olgudur. Değer, insanın duygu, düşünce ve davranışları ile ilgilidir. Bir toplum, bir inanç, bir ideoloji içinde veya insanlar arasında kabul edilmiş, benimsenmiş ve yaşatılmakta olan toplumsal, insanî, ideolojik veya ilâhî kaynaklı her türlü duyuş, düşünüş, kural ya da kıymetlerdir değerler. Değerler eğitimi de aynı zamanda bir karakter eğitimidir. Yani değerler eğitimi ile amaçlanan şey sağlam karakterli nesiller yetiştirmektir. Türk eğitim sistemi de bunu kazandırmak istemektedir. Türk Milli Eğitim Temel Kanunu’nun genel amacında “…millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan…” şeklinde ifade edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2019 |
Submission Date | April 7, 2019 |
Acceptance Date | May 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |