Research Article
BibTex RIS Cite

BANKALARIN INSTAGRAM PAYLAŞIMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2021, , 189 - 205, 31.12.2021
https://doi.org/10.46452/baksoder.1005146

Abstract

Kurumsal iletişim ile kurumların faaliyetleri anlatılmakta ve kuruma yönelik tutumların olumlu olması ve kurumların tercih edilebilirliğinin artması beklenmektedir. Günümüzde sosyal medyanın etkisinin oldukça yüksek olması sebebi ile pek çok kurum oluşturdukları sosyal medya hesapları kanalı ile iletişimi sürdürmektedir. Bu çalışmada Türkiye’ de faaliyetlerine devam eden özel ve yabancı sermayeli on bankanın Instagram paylaşımlarının anlaşılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik Nisan 2021 dönemi itibari ile elde edilen veriler için nitel bir araştırma yapılmış olup içerik analizi ile paylaşımların gruplandırması yapılmıştır. Bankaların paylaşım yaptıkları konuların ürün ve hizmet tanıtımı, bilgilendirme ve duyurular, kültür, sanat, spor ve etkinlik haberleri, özel günler ve haftalar ve kurumsal sosyal sorumluluk haberleri olduğu ve bankaların birbirinden farklı içerik ağırlıklarının olduğu görülmektedir. Bankaların aldıkları beğeniler açısından bakıldığında en çok beğeni alan konuların ürün ve hizmet tanıtımı, bilgilendirme ve duyurular için yapılan paylaşımlar konularında alındığı görülmektedir. Kurumsal sosyal sorumluluk konusunda yapılan paylaşımlar da fazla beğeni almaktadır.

References

  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’ de Pazarlama Stratejileri. Ankara, Efil Yayınevi.
  • Akkaya, D. T. (2013). Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının Tutum, Davranış ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi SBE, Edirne.
  • Akyürek, R. (2005), Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını. Eskişehir.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 3, 83-103.
  • Aslan, A. ve Ünlü, D. G. (2016). Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 41-65.
  • Baş T. ve Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Year 2021, , 189 - 205, 31.12.2021
https://doi.org/10.46452/baksoder.1005146

Abstract

References

  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web’ de Pazarlama Stratejileri. Ankara, Efil Yayınevi.
  • Akkaya, D. T. (2013). Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının Tutum, Davranış ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi SBE, Edirne.
  • Akyürek, R. (2005), Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını. Eskişehir.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 3, 83-103.
  • Aslan, A. ve Ünlü, D. G. (2016). Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3 (2), 41-65.
  • Baş T. ve Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Hale Nur Güler 0000-0002-6333-1849

Publication Date December 31, 2021
Submission Date October 5, 2021
Acceptance Date November 8, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Güler, H. N. (2021). BANKALARIN INSTAGRAM PAYLAŞIMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(2), 189-205. https://doi.org/10.46452/baksoder.1005146

Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.    

USOBED Dergisi, Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) altında çalışmaktadır. https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.tr