In order to determine the place of e-accounting in accounting education, this study aims to determine the
courses within the scope of e-accounting in these programs by examining the websites of accounting-related
programs in the Faculty of Applied Sciences / School in Turkey.
Akbulut ve Öz USOBED (Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve
Beşerî Bilimler Dergisi) 2022,6(2)217-226
218
For this purpose, the theoretical aspect of the subject and its situation in the Faculty of Applied Sciences
/ School in Turkey were investigated. The theoretical part of the study, with secondary source analysis; The
application part was made with the content analysis of the websites of the related programs.
As a result of the examination, in some programs where there are computerized accounting and/or
accounting package programs courses in the programs, besides these courses, different courses within the scope
of e-accounting were also encountered. Considering that there are 208 universities in Turkey as of today, the fact
that only 11 universities have related programs and the limited number of courses within the scope of e-accounting
in these programs reveals the need for further progress in education within the scope of e-accounting
E - Accounting Accounting Education Faculty of Applied Sciences / School E - Accounting, Accounting Education, Faculty of Applied Sciences / School
Bu çalışma, e-muhasebenin muhasebe eğitimindeki yerinin ne olduğu hususunun tespiti için Türkiye’deki Uygulamalı Bilimler Fakültesindeki / Yüksekokulundaki muhasebe ile ilgili programların web siteleri incelenerek bu programlardaki e-muhasebe kapsamındaki derslerin belirlenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla konunun kuramsal yönü ve Türkiye’deki Uygulamalı Bilimler Fakültesindeki / Yüksekokulundaki durumu araştırılmıştır. Çalışmanın kuramsal kısmı, ikincil kaynak incelemesiyle; uygulama kısmı ise ilgili programların web sitelerinin içerik analiziyle yapılmıştır.
İnceleme sonucunda programlarda bilgisayarlı muhasebe ve/veya muhasebede paket programlar dersleri mevcut olduğu bazı programlarda bu derslerin yanında e-muhasebe kapsamında farklı derslere de rastlanmıştır. Türkiye’de bugün itibarıyla 208 üniversite olduğu göz önüne alındığında sadece 11 üniversitede ilgili programın olması ve bu programlarda da e- muhasebe kapsamındaki derslerin sınırlı sayıda olması e-muhasebe kapsamındaki eğitim hususunda daha çok yol alınması gereğini ortaya koymaktadır.
E-Muhasebe Muhasebe Eğitimi Uygulamalı Bilimler Fakültesi/Yüksekokulu E - Accounting Accounting Education Faculty of Applied Sciences / School
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | October 11, 2022 |
Acceptance Date | December 7, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |
All articles sent to the journal are checked by the plagiarism program before the evaluation process.
USOBED works under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/