Araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının
sürdürülebilirlik kavramı hakkındaki farkındalıklarının incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmaya Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı üçüncü sınıfta
öğrenim gören 74 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarından hayallerindeki
okulu yansıtan çizimler yapmaları ve yaptıkları çizimleri yazılı açıklama ile
desteklemeleri istenmiştir. Öğretmen adaylarının bireysel olarak yapmış
oldukları çizimler ve açıklamalar bahçe tasarımı, dış cephe tasarımı, sınıf
tasarımı, atık yönetimi, enerji kaynağı, tasarruflu kullanım, ulaşım seçenekleri
ve etkinlikler kategorilerinde analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda
sürdürülebilirlik kavramı bir bütün olarak değerlendirildiğinde bazı öğretmen
adaylarının sürdürülebilirlik kavramına ilişkin farkındalığının yeterli olduğu,
buna karşın öğretmen adaylarının çoğunluğunun derste öğrendikleri bilgileri
günlük yaşamdan bir uygulamaya aktarmada yeterli olmadıkları ve
farkındalıklarının düşük olduğu anlaşılmıştır.
The aim of this research is to examine the
awareness of science teacher candidates on sustainability. 74 teacher
candidates studying at third grade at the Department of Science Education have
participated in the research. Science teacher candidates were asked to draw
school in their dreams. Also, science teacher candidates were asked to explain
their drawings. Drawings and explanations that were made individually by
teachers candidates were analyzed different categories such as garden design,
exterior facade design, class design, waste management, energy supply,
efficient use, transportation and activities. When the concept of
sustainability have been evaulated as a whole, some teacher candidates have sufficient
awareness about the sustainability. Whereas most of teacher candidates aren’t
sufficient to transfer knowledge that have been learned course to an application
from daily life. It was understood that most of the teacher candidates'
awareness was low.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 18, 2017 |
Submission Date | August 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 |