2013 ve 2017 yılı
fen bilimleri dersi öğretim programlarında göze çarpan gelişmelerden biri de yaşam
becerileri arasında yer alan “Girişimcilik” kavramı olmuştur. Bu anlamda fen
bilimleri öğretmenlerinin bilgi ve uygulama boyutu açısından girişimcilik
kavramı hakkındaki algıları önem arz etmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın
amacı 1-5 yıllık deneyime sahip fen bilimleri öğretmenlerinin “Girişimcilik” ve
“girişimci özellikler” ile ilgili algılarını tespit etmek ve girişimcilik
kavramını uygulamaya aktarma konusundaki yeterlik algılarını belirlemektir. Bu
amaç doğrultusunda araştırma fenomenografik araştırma yöntemine göre
tasarlanmıştır. Araştırmaya 1-5 yıllık deneyime sahip 24 fen bilimleri
öğretmeni katılmıştır. Veriler internet ortamında öğretmenlerle yapılan
eşzamanlı görüşmelerle yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik
analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan fen
bilimleri öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu girişimcilik kavramını uygulamaya
aktarma konusunda kendilerini orta düzeyde gördüklerini belirtmiştir. Ayrıca
fen bilimleri öğretmenlerinin “girişimcilik” kavramı hakkındaki algılarının
genel bilgilerden oluştuğu, “girişimci özellikler” konusundaki algılarının ise
oldukça sınırlı olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlara bağlı olarak araştırmaya
katılan fen bilimleri öğretmenlerinin girişimcilik kavramı, bu kavramın
kapsadığı özellikler ve bu kavramın derslerde nasıl uygulamaya aktarılacağı
konusunda hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları söylenebilir.
The
aim of this study is to determine
perceptions of science teachers having 1-5 years of experience about concept of
entrepreneurship. In accordance with this purpose, current research designed
taking into account phenomenographic
research method. The data obtained from 24 Turkish science teachers who
working in middle school. Results show that a large majority of the science teachers
participating in this research have been seen themselves feel medium-level in
the matter of integrated the concept of entrepreneurship into science
curriculum. Besides, it was found that perceptions of the science teachers
about concept of entrepreneurship composed of general information. Moreover, it
was determined to be quite limited the science teachers’ perceptions related to
entrepreneurial characteristics. Depending on this results, it can be said that
the science teachers need in-service training with respect to what the concept
of entrepreneurship means, what entrepreneurial characteristics is, and how the
concept of entrepreneurship will be implemented in science courses.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 18, 2017 |
Submission Date | December 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 |