Araştırmanın amacı;
öğretmen adaylarının Analiz III dersi kapsamında problem çözme süreçlerindeki
matematiksel zihin alışkanlıklarının etkisinin incelenmesidir. Bu amaç
doğrultusunda çalışma nitel paradigma takip edilerek gerçekleştirilmiştir. Eylem
araştırması deseninde gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını 79 öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Katılımcıların seçiminde amaçlı örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına matematiksel zihin alışkanlıklarını tecrübe
edebilecekleri yedi haftalık bir eğitim verilmiştir. Eğitim öncesinde ve
sonrasında öğrencilere birer problem vererek problem çözme süreçlerinde
matematiksel zihin alışkanlıkları incelenmiştir. Öğretmen adaylarının çözümleri betimsel
analizin aşamalarına uygun olarak analiz edilmiştir. Araştırma; öğretmen adaylarının
yüksek öğrenim sürecinde aldıkları alan derslerinin kavranmasında teorik
düzeyde kaldıklarını ve bu eğitimin bilgiyi pratikte kullanmalarına izin
verdiğini ifade ettiklerini ve matematiksel zihin alışkanlıklarının
geliştirilmesinin öğretmen adaylarının problem çözme süreçlerine olumlu bir
katkısının olduğunu ortaya çıkarmıştır.
The aim of this study is to examine preservice teachers’ mathematical
habits of mind in problem solving context with the context of Analysis III
course. The study follows a qualitative paradigm and adopts an action research
design. The participants who were sampled by using purposeful sampling were 79
preservice elementary mathematics teachers. The participants received
seven-week training sessions in which they experienced the mathematical habits
of mind, and they examined by a given problem situation before-after the
training. The solutions of the participants are analyzed according to the
stages of descriptive analysis. This study revealed that after the training the
participants’ stated that they stayed at the theoretical level in comprehending
field course. The results also
illustrated that development of the mathematical habits of mind have a positive
contribution to the process of solving a problem.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | January 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |