Bu araştırmada ortaokul
matematik öğretmen adaylarının cebir öğretiminde sanal manipülatifleri ders
araştırması kapsamında neden ve nasıl kullandıkları incelenmiştir. Araştırmaya
ortaokul matematik öğretmenliği üçüncü sınıfında okuyan 17 öğretmen adayı
katılmıştır. Öğretmen adayları kendi belirledikleri cebir konularını sanal
manipülatiflerle nasıl anlatacaklarını planlamış ve grup olarak ders planlarını
oluşturmuştur. Bu süreçte öğretmen adaylarıyla grup görüşmeleri yapılmış ve hazırlanan
ders planları incelenmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının sanal
manipülatiflerle cebir öğretiminde yaşayabilecekleri olumlu ve olumsuz yönleri
ortaya çıkarmış, özellikle sanal manipülatiflerin cebir öğretiminde cebirsel
ilişkileri keşfetme, görselleştirme ve somutlaştırmada etkili olduğunu
göstermiştir. Sonuç olarak ders araştırması, öğretmen adaylarının cebir
öğretimi ile ilgili bir ders planının nasıl hazırlanacağı, manipülatiflerin
ders planının hangi aşamalarına nasıl dahil edileceğine ilişkin deneyim
kazanmalarında önemli bir rol oynamıştır.
The purpose of the study was to investigate preservice mathematics
teachers’ using of virtual manipulatives to teach algebra through a lesson
study. 17 preservice mathematics teachers voluntarily participated in the
study. Phenomenological approach has been used as a qualitative method of
research. The preservice mathematics teachers created lesson plans about the
middle school algebra topics using virtual manipulatives. Interviews were used
as a way to collect data to gain information about their using of virtual
manipulatives to teach algebra. The findings of the study showed that
preservice mathematics teachers revealed positive and negative decisions about
algebra teaching by using virtual manipulatives and they found the most of the
virtual manipulatives effective in exploring and visualizing algebraic
relations. As a result, the lesson study has played an important role in
preservice teachers’ preparing a lesson plan for teaching algebra and
integrating the virtual manipulatives into the stages of a lesson plan.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | March 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |