Kimya Dersi Öğretim Programı’yla öğrencilerin; kimya
dersinde edindiği bilgi ve becerileri günlük hayat, sağlık, sanayi ve çevre ile
ilgili olayları açıklamada kullanmaları, kimyasal teknolojilerin hayata
yansıyan olumlu ve olumsuz yanlarını ayırt edebilecek tutum geliştirmeleri
amaçlanmaktadır. Aynı zamanda bu öğretim programı öğrencilerin geliştirdiği
tutumları sağlık, toplum, çevre ve hayat kalitesi açısından değerlendirmelerini,
kimyanın topluma, sosyal hayata, ekonomiye ve teknolojiye etkilerinin farkına
varmalarını ve mevcut enerji kaynaklarının yanında yenilenebilir ve alternatif
enerji kaynaklarını tanımalarını, çevreye duyarlı teknolojileri
geliştirmelerini ve sürdürülebilir kalkınmanın sağlanmasında kimyanın önemini
kavramalarını hedeflemektedir. Kimya temellerinin yeni bir uygulaması olan Yeşil
Kimya, temel olarak çevresel korumayı amaçlayan aktiviteler içermekle beraber yaşam kalitesi,
insan refahı ve sürdürülebilir kalkınma
üzerinde de etkili olmaktadır. Bu çalışmanın amacı,
Kimya dersi öğretim programı çerçevesinde, 1990’lardan günümüze her geçen gün
daha da önem kazanan Yeşil Kimya ve ilkelerini yeşil örnekler vererek öğretmen
ve öğrencilerin yaşanabilir bir çevre, çevre eğitimi, sağlık ve sürdürülebilir
kalkınma konularına dikkatlerinin çekilmesi ve bu konulara olan ilgilerinin
artırılmasıdır. Günlük yaşamdan somut örnekler vererek, öğrencilerin günlük
yaşamda karşılaştıkları sorunlara kimya biliminin nasıl somut ve akılcı çözüm
yolları önerdiğini görmelerini sağlamak bu çalışmanın diğer bir amacıdır.
With the
chemistry course curriculum, students are aimed to comprehend the significance
of chemistry by using of knowledge and skills acquired in this course in
explanation of daily life, health, industry and environment-related events,
developing a manner to distinguish pros and cons of chemical technology
reflecting our life. Similarly, students are expected to evaluate these
developed manners in respect to health, community, environment and life quality,
being aware of influence of chemistry on community, social life, economics and
technology and identifying the renewable and alternative energy sources
alongside with current energy sources, developing environmentally sensitive
technologies and providing a sustainable development. Green Chemistry which is
the new application of the basics of chemistry has impact on life quality,
human welfare and sustainable development as well as basically involving the
activities which aim to protect environment. The aim of this study within the
framework named chemistry course curriculum is drawing attentions of teachers
and students to the livable environment, environmental education, health and
sustainable development topics by giving green examples of green chemistry and
its policies and raising their interest for these topics which gain
significance day by day since 1990s up to today. Another aim of this study is
to ensure that students see how the science of chemistry provides concrete and
rational solutions to the daily life problems that they encounter, by giving
concrete examples.
green chemistry chemistry education environmental education sustainable development curriculum
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | March 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |