– The aim of research is to determine the effect of STAR strategy on 2nd grade students’ academic achievement and problem solving skills in the computer assisted mathematics instruction. 30 students who attend to 2nd grade course in a primary school in Aydın in 2010-2011 education year join the study group. The research has been taken place in 7 week. 3 types of tests have been used as means of data collecting tool, “Academic Achievement Test”, “Problem Solving Achievement Test” and “The Evaluation Form of Problem Solving Skills”. At the end of research students’ views about computer assisted mathematics instruction were evaluated. It has been examined that whether the differences between the scores of pre-test and post-test are statistically meaningful or not. According to the results, a positive increase on the academic achievement and problem solving skills has been determined at the end of the education carried out with STAR strategy
Araştırmanın amacı ilköğretim 2. sınıf öğrencilerinin bilgisayar destekli matematik dersinde STAR stratejisinin akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Aydın ilinde bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 30 tane 2. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma, 2011 yılı bahar döneminde 7 haftalık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Araştırmada “Akademik Başarı Testi”, “Problem Çözme Becerileri Başarı Testi” ve “Problem Çözme Becerilerini Değerlendirme Formu” olmak üzere 3 tane veri toplama aracı kullanılmıştır. Ayrıca uygulama sonunda öğrencilerin bilgisayar destekli matematik derslerine yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırmada uygulama öncesinde ve sonrasında elde edilen puanlar arasında bulunan farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, STAR stratejisi kullanılarak yürütülen eğitim sonunda öğrencilerin akademik başarılarında ve problem çözme becerilerinde olumlu yönde bir artış belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Submission Date | January 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2013 |