Bu çalışmada
ekstremum ve dönüm noktalarıyla ilgili, uzman görüşleri doğrultusunda, hata
yapılması muhtemel durumlar göz önüne alınıp, bu hataların düzeltilmesinde ve
doğruların anlamlandırılmasında GeoGebra’nın etkililiği incelenmiştir. Çalışma
nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli olarak tasarlanmıştır.
Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin 3. sınıfında öğrenim gören 11 matematik
öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Öncelikle öğretmen adaylarının
ekstremum ve dönüm noktaları ile ilgili bilgilerini ortaya koymak amacıyla
Doğru-Yanlış ve bunların sebeplerini sorgulayıcı 19 ifade öğretmen adaylarına
yazılı olarak sunulmuştur. Ardından GeoGebra destekli öğretimle ekstremum ve
dönüm noktaları ile ilgili uygulamalar yapılmıştır. Uygulamadan 3 hafta sonra
öğretmen adaylarına uygulama öncesi yöneltilen 19 ifade tekrar yöneltilmiş ve 3
öğretmen adayı ile mülakatlar yapılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz
yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre matematik öğretmeni
adaylarının uygulama sonrası hatayı doğru tespit ederek doğru açıklama
yapmalarında genel bir artış gözlemlenmiştir. Mülakat bulguları öğretmen
adaylarının genel olarak GeoGebra destekli yapılan uygulamayı faydalı
bulduklarını, bu konuda bu uygulama sayesinde ilerleme kaydettiklerini
göstermektedir.
In this
study, the effectiveness of GeoGebra in correcting the errors and understanding
the right ones was examined by taking into consideration the extreme and
turning points the possible errors according to expert opinions. The study was
designed as a case study, one of the qualitative research methods. It was
carried out with 11 prospective mathematics teachers studying in the 3rd grade
of a state university in Turkey. In order to reveal the knowledge of
prospective teachers of the extreme and turning points, 19 expressions of
true-false and interrogative of their causes were presented to the prospective
teachers in writing. Then, applications related to the extreme and the turning
points were made with GeoGebra assisted education. After 3 weeks, 19 expressions, presented to the
prospective teachers before the application, were presented to them again, and
3 prospective teachers were interviewed. The descriptive analysis method was
used to analyze the data. According to the findings of the study, a general
increase was observed in determining the errors and making the correct explanation
after the application regarding the prospective mathematics teachers. The
findings of the interviews show that prospective teachers generally found
GeoGebra assisted application useful and
that they made progress in this regard with this application.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | November 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |