Feni ölçme
bilgisi, alan eğitimi bilgisinin bir bileşeni olup öğretmenin bir konuda neyi
ölçmesi gerektiği ve bunu nasıl ölçmesi gerektiği konusundaki anlayışıdır. Bu
araştırmanın amacı, deneyimli dört kimya öğretmeninin fiziksel ve kimyasal
değişimler konusu kapsamında feni ölçme bilgisini incelemektir. Nitel olan bu araştırma
durum çalışması modeline göre gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar, amaçsal
örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılarak belirlenmiştir.
Bu noktada ölçüt on beş yıldan fazla mesleki deneyime sahip olma olarak
belirlenmiştir. Çalışmada veriler; gözlem, görüşme, ders planı ve sınav
soruları ile toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda,
kimya dersi öğretim programı öğretmenleri alternatif ölçme tekniklerine
yöneltmesine rağmen katılımcıların ölçme bilgilerinin daha çok geleneksel ölçme
teknikleri yönünde bulunmuştur. Ek olarak katılımcıların sınavlarda; çoktan
seçmeli, doğru-yanlış, çoktan seçmeli olarak soruları kullanmayı tercih
ettikleri belirlenmiştir. Bu sonuçlardan hareketle, deneyimli kimya
öğretmenlerinin hizmet içi eğitim programları aracılığıyla alternatif ölçme
tekniklerinden daha fazla haberdar olmasının sağlanması önerilebilir.
Knowledge
of assessment is a component of pedagogical content knowledge and a teacher’s
understanding about what to assess in a topic and how to assess it. The aim of
this research is to examine the knowledge of assessment of four experienced
chemistry teachers in the context of physical and chemical changes. This
qualitative research was conducted according to the case study model. The
participants were assigned purposively through the criterion sampling technique.
Data analysis was performed in the light of content analysis and the data were
collected via observation, interview, lesson plan and exam questions. At the
end of the research, it was found that the participants’ knowledge of
assessment were in favor of traditional assessment techniques although the
chemistry curriculum inclined them to the alternative assessment techniques.
They preferred using questions in open-ended, multiple choice, true-false,
multiple choice types. Accordingly, it can be suggested that the experienced
chemistry teachers should be more aware of alternative assessment techniques
through in-service education programs.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | November 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |