Bu çalışma, ortaokul
matematik ders kitaplarının incelenmesinde kullanılan kavramsal çerçevelerini
belirlemeye yönelik içerik analizi çalışmasıdır. Bu amaçla 2006-2018 yılları
arasında YökTez, Google Akademik, DergiPark, ERIC, Sobiad’ da araştırmacıların
belirlemiş oldukları ölçütlere uyan 11 tez ve 35 makale incelenmiştir.
Araştırma kapsamına alınan makale ve tezler yayın yılları, araştırma
yöntemleri, analiz yöntemleri vb. gibi birçok değişkene göre analiz
edilmiştir. Araştırma sonuçları
istatistikler, grafikler ve tablolar şeklinde sunulmuştur. Araştırma kapsamında
incelenen makale ve tezlerin
araştırmacıları daha çok kendi oluşturdukları kodlamaları ya da belli bir
kavramsal çerçeveyi geliştirerek ortaokul matematik ders kitaplarını analiz
etmişlerdir. Makale ve tezlerde daha çok nitel araştırma yöntemleri
kullanılmış ve nitel veri analiz yöntemlerine göre ortaokul matematik ders
kitapları analiz edilmiştir. Ayrıca son yıllarda ortaokul matematik ders
kitapları ile ilgili makale sayısının arttığı, makale ve tezlerde
araştırmacıların daha çok 7.sınıf matematik ders kitabını inceledikleri
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | November 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |