The reported research was conducted within the context of a pre-service teacher education program in a Department of Physics Teaching. This study aimed to investigate pre-service physics teachers’ efforts to learn to assess student performance in the school physics laboratory. The participants developed learning objectives closely related to laboratory skills and designed laboratory activities. They also developed assessment methods and assessment tasks, which they used when teaching experiments in internship schools. As prospective teachers, they were asked to give feedback to actual secondary students’ laboratory reports. Evidence has shown that such a process helped them improve their own laboratory reports. The participants were also interviewed in order to identify and understand the difficulties and challenges they experienced related to the assessment of student performance in the laboratory. Implications for curriculum development and pre-service teacher education are discussed. For example, the issue of how to prepare pre-service teachers to become skillful in assessing student performance in the laboratory should be an important component of teacher education programs so that laboratory work receives more importance in secondary education in Turkey.
BAP Boğaziçi University
SUP 10800
The reported research is a part of a start-up research project (SUP 10800) funded by the BAP office.
Raporlanmış araştırma Fizik Eğitimi Bölümünde fizik öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Bu çalışma fizik öğretmen adaylarının okul fizik laboratuvarındaki öğrenci performansını değerlendirme çabalarını araştırmayı hedeflemektedir. Katılımcılar laboratuvar becerileriyle ilgili kazanımlar geliştirmişler ve laboratuvar etkinlikleri tasarlamışlardır. Katılımcılar ayrıca staj okullarında deneyleri öğretirken kullandıkları değerlendirme yöntemleri ve etkinlikleri geliştirmişlerdir. Gelecekteki öğretmenler olarak, öğretmen adaylarından lise öğrencilerinin gerçek laboratuvar raporlarına dönüt vermeleri istenmiştir. Bulgular, böyle bir sürecin öğretmen adaylarının kendi laboratuvar raporlarını geliştirmelerine de yardımcı olduğunu göstermiştir. Katılımcılar, öğrencilerin laboratuvardaki performanslarını değerlendirme ile ilgili deneyimledikleri zorlukları ve güçlükleri belirlemek ve kavramak için mülakata alınmıştır. Müfredat geliştirme ve öğretmen adaylarının eğitimi konuları ile ilgili öneriler tartışılmıştır. Örneğin, Türkiye’de lise eğitiminde laboratuvar çalışmalarına daha fazla önem verilmesi için öğretmen adaylarının, öğrencilerin laboratuvardaki performanslarını değerlendirmede nasıl daha bilgili hale getirilebilecekleri konusu öğretmen yetiştirme programlarının önemli bir kısmını oluşturmalıdır.
başarı değerlendirme değerlendirme hedefleri laboratuvar çalışmaları fizik öğretmen eğitimi
SUP 10800
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | SUP 10800 |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | May 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |