Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, , 233 - 253, 31.12.2021
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.964470

Abstract

References

  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D., & Kapıdere, M. (2011). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XI. Akademik Bilişim Kongresi, 4-5.
  • Arat, T., & Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14( 1-2), 363-374.
  • Baki, A., Karal, H., Çebi, A., Şılbır, L., & Pekşen, M. (2011). Uzaktan eğitimde öğretim yönetim sistemi ve senkron eğitim platformu tasarim süreci: KTÜ örneği. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1).
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin ekonomiye ve kalkinmaya etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 33-41.
  • Duban, N., & Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının covid-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Elçil, Ş., & Şahiner, D. S. (2014). Uzaktan eğitimde iletişimsel engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6(1), 21-33.
  • Gursul, F., & Keser, H. (2009). The effects of online and face-to-face problem-based learning environments in mathematics education on student's academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2817–2824.
  • Güneş, A. & Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. AUAd, 2(3), 115-129.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Güveli, E., İpek, A. S., Atasoy,E & ve Güveli, H. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik metafor algıları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 140-159.
  • Fırat, M., Kabakçı-Yurdakul, I. & Ersoy, A. (2014). Bir eğitim teknolojisi araştırmasına dayalı olarak karma yöntem araştırması deneyimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 65–86.
  • Hilli, C. (2020). Distance teaching in small rural primary schools: a participatory action research project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Karasar, Ş. (2004). Eğitimde yeni ilitişim teknolojileri-internet ve sanal yüksek eğitim-. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3(4), 117-125. Ilgaz, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13 (26), s. 187-204.
  • Kebritchi, M., Lipschuetz, A., & Santiague, L. (2017). Issues and challenges for teaching successful online courses in higher education: A literature review. Journal of Educational Technology Systems, 46(1), 4-29.
  • Kocabıyık, O.O. (2015). Olgu bilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Küçükkömürler, S. (2017). Belirsizliğin psikolojik etkileri. Nesne-Psikoloji Dergisi, 5(10), 329- 344.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4), 172-175.
  • Sümer, M . (2016). Sanal derslere ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi . Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 9 (27/3) , 181-200 .
  • Tahiroğlu, M.& Çakır, S. (2014). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD),15 (3), 29-48.
  • Toker, Z. (2021). Perceiving the change in the process of adaptation to an international curriculum framework. Education and Science, 46 (205), 93-111.
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(2), 27-36.
  • Yenilmez K.& Avcu T. (2009). Primary school students’ difficulties in learning absolute value. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 80-88

Reflections on Online Mathematics Teaching

Year 2021, , 233 - 253, 31.12.2021
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.964470

Abstract

Changing world and developing events results in putting online teaching on one of the most important topics on our agenda. The effectiveness of online teaching is related to the realization of some basic elements, the main performers of which are teachers. The transition to online education is also a new learning process for teachers. Therefore, the question of this research is "What kind of metaphors do teachers produce to describe online mathematics teaching?”. The design of the research is phenomenology. Metaphor analysis was used in the analysis of the data. 43 teachers participated in this research. Participants reflected their ideas about online mathematics education using metaphors. 27 different metaphors and 23 different reasons were created from the thoughts of the participants, the most used metaphor was "food", the two most used explanations were "need to progress in a certain program" and "lack of interaction/communication in the process". As a result of the research, it was determined that teachers mostly thought negatively about online education.

References

  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D., & Kapıdere, M. (2011). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XI. Akademik Bilişim Kongresi, 4-5.
  • Arat, T., & Bakan, Ö. (2011). Uzaktan eğitim ve uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14( 1-2), 363-374.
  • Baki, A., Karal, H., Çebi, A., Şılbır, L., & Pekşen, M. (2011). Uzaktan eğitimde öğretim yönetim sistemi ve senkron eğitim platformu tasarim süreci: KTÜ örneği. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1).
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin ekonomiye ve kalkinmaya etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 33-41.
  • Duban, N., & Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının covid-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Elçil, Ş., & Şahiner, D. S. (2014). Uzaktan eğitimde iletişimsel engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6(1), 21-33.
  • Gursul, F., & Keser, H. (2009). The effects of online and face-to-face problem-based learning environments in mathematics education on student's academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2817–2824.
  • Güneş, A. & Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. AUAd, 2(3), 115-129.
  • Gürbüz, S. & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Güveli, E., İpek, A. S., Atasoy,E & ve Güveli, H. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik metafor algıları. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 140-159.
  • Fırat, M., Kabakçı-Yurdakul, I. & Ersoy, A. (2014). Bir eğitim teknolojisi araştırmasına dayalı olarak karma yöntem araştırması deneyimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 65–86.
  • Hilli, C. (2020). Distance teaching in small rural primary schools: a participatory action research project. Educational Action Research, 28(1), 38-52.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241.
  • Karasar, Ş. (2004). Eğitimde yeni ilitişim teknolojileri-internet ve sanal yüksek eğitim-. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3(4), 117-125. Ilgaz, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13 (26), s. 187-204.
  • Kebritchi, M., Lipschuetz, A., & Santiague, L. (2017). Issues and challenges for teaching successful online courses in higher education: A literature review. Journal of Educational Technology Systems, 46(1), 4-29.
  • Kocabıyık, O.O. (2015). Olgu bilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Küçükkömürler, S. (2017). Belirsizliğin psikolojik etkileri. Nesne-Psikoloji Dergisi, 5(10), 329- 344.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4), 172-175.
  • Sümer, M . (2016). Sanal derslere ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi . Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 9 (27/3) , 181-200 .
  • Tahiroğlu, M.& Çakır, S. (2014). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD),15 (3), 29-48.
  • Toker, Z. (2021). Perceiving the change in the process of adaptation to an international curriculum framework. Education and Science, 46 (205), 93-111.
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(2), 27-36.
  • Yenilmez K.& Avcu T. (2009). Primary school students’ difficulties in learning absolute value. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 80-88
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Zerrin Toker 0000-0001-9660-0403

Didem Bektaş 0000-0001-5048-7986

Publication Date December 31, 2021
Submission Date July 7, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Toker, Z., & Bektaş, D. (2021). Reflections on Online Mathematics Teaching. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 15(2), 233-253. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.964470