Research Article
BibTex RIS Cite

The Evaluation of High School Biology Curriculum

Year 2016, Volume: 10 Issue: 2, 65 - 91, 30.12.2016
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.276943

Abstract

The purpose of this study is to evaluate the biology curriculum of high
schools.  After being applied gradually
with the 9th- 12th grades in 2007, 2008, and 2009 the biology curriculum was
revised in 2013 and has been put into practise since 2013- 2014 academic year.
Within the scope of this study a comparative research between the previous
curriculum and the current one has been done. In this study conducted via
document  scanning the changes in the
curriculum has been evaluated.




References

  • Aday El Rehberi. http://www.osym.gov.tr/dosya/1-63492/h/adayelreh.pdf adresinden 01.04.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Akkaya, E., Albayrak, O., Öztürk, E. ve Cavak Ş. (2012). Ortaöğretim Biyoloji, 9. Sınıf. 5. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Akkaya, E., Sağdıç, D., Albayrak, O., Öztürk, E., Cavak Ş. ve İlhan, F. (2012). Ortaöğretim Biyoloji, 10. 4. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Altunoğlu, B, D. ve Atav, E. (2005). Daha Etkili Bir Biyoloji Eğitimi İçin Öğretmen Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28, 19-28
  • Ayas, A. P. (1995). Fen Bilimlerinde Program Geliştirme ve Uygulama Teknikleri: İki Çağdaş Yaklaşımın Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, 149-155.
  • Aydın, H, Yörek, N. ve Bacanak, A. (2013). Ortaöğretim Biyoloji, 9. Sınıf. 1. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Program Geliştirme. 15. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Ders Öğrenme Kazanımları Yazma Kılavuzu (2010). http://bologna.ankara.edu.tr/files/2014/06/Ders-%C3%96grenme-Kazan%C4%B1mlar%C4%B1-Yazma-K%C4%B1lavuzu.pdf adresinden 08.03.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç. G., Kaplan, H., Aşık Ünal, Ü. Ö. ve Akbunar, Ş. (2015). 2005 Yılı ve Sonrasında Geliştirilen Öğretim Programları İle İlgili Öğretmen Görüşleri; 2005-2011 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 23(1), 171-196.
  • MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html adresinden 01.04.2013 tarihinde alınmıştır.
  • MEB Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği http://mevzuat.meb.gov.tr/html/25664_0.html adresinden 01.04.2013 tarihinde alınmıştır.
  • MEB (2007). 9. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 11.10.2007 tarihli ve 170 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2008a). 10. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 03.06.2008 tarihli ve 137 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2008b). 11. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 26.12.2008 tarihli ve 280 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2009). 12. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 04.11.2009 tarihli ve 195 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2012). Ortaöğretim Biyoloji 12. 2. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB (2012). Sağlık Bilgisi Dersi Öğretim Programı. 05.04.2012 tarihli ve 21 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç. G., Kaplan, H., Aşık Ünal, Ü. Ö. ve Akbunar, Ş. (2015). 2005 Yılı ve Sonrasında Geliştirilen Öğretim Programları İle İlgili Öğretmen Görüşleri; 2005-2011 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 23(1), 171-196.
  • MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html adresinden 01.04.2013 tarihinde alınmıştır.
  • MEB Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği http://mevzuat.meb.gov.tr/html/25664_0.html adresinden 01.04.2013 tarihinde alınmıştır.
  • MEB (2007). 9. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 11.10.2007 tarihli ve 170 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2008a). 10. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 03.06.2008 tarihli ve 137 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2008b). 11. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 26.12.2008 tarihli ve 280 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2009). 12. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 04.11.2009 tarihli ve 195 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2012). Ortaöğretim Biyoloji 12. 2. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB (2012). Sağlık Bilgisi Dersi Öğretim Programı. 05.04.2012 tarihli ve 21 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2013a). Ortaöğretim Biyoloji Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. 01.02.2013 tarihli ve 12 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2013b). İlköğretim ve Ortaöğretimde Bazı Derslerin Öğretim Programlarının Güncellenmesi Basın Bilgi Notu. 13.02.2013.
  • MEB (2013c). Öğretim Programları Çalıştayı, Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik Sonuç Raporu.
  • Kabadere, T. (2010). Lise biyoloji öğretim programlarının cumhuriyetten günümüze değişimini etkileyen unsurlar ve analizleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Özatlı, N. S. (2006). Öğrencilerin biyoloji derslerinde zor olarak algıladıkları konuların tespiti ve boşaltım sistemi konusundaki bilişsel yapılarının yeni teknikler ile ortaya konması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı
  • Sağdıç, D., Albayrak, O., Öztürk, E. ve Cavak Ş. (2012). Ortaöğretim Biyoloji, 11. 3. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Nobel Yayıncılık, Ankara
  • Temelli, A., ve Kurt, M. (2011). Biyoloji öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin öğrenci başarısına etkileri hakkındaki görüşleri. E-International Journal of Edu¬cational Research, 2(2), 65-76.
  • Tezbaşaran, A. (1996). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Varış, F. (1976). Eğitimde Program Geliştirme “Teori ve Teknikler”, 2. Baskı, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları,
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi

Year 2016, Volume: 10 Issue: 2, 65 - 91, 30.12.2016
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.276943

Abstract

Bu çalışma ortaöğretim biyoloji dersi öğretim
programının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Ortaöğretim biyoloji dersi
öğretim programlarının 2007, 2008 ve 2009 yıllarında 9-12. sınıflarda kademeli
olarak ortaya koymasının ardından 2013 yılında yeniden geliştirilmiş ve
2013-2014 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmak üzere yürürlüğe
konmuştur. Araştırma kapsamında yeni öğretim programının bir önceki öğretim
programı ile mukayeseli olarak incelemesi yapılmıştır. Doküman inceleme yöntemi
ile yürütülen çalışmada öğretim programındaki değişiklikler
değerlendirilmiştir. 

References

  • Aday El Rehberi. http://www.osym.gov.tr/dosya/1-63492/h/adayelreh.pdf adresinden 01.04.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Akkaya, E., Albayrak, O., Öztürk, E. ve Cavak Ş. (2012). Ortaöğretim Biyoloji, 9. Sınıf. 5. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Akkaya, E., Sağdıç, D., Albayrak, O., Öztürk, E., Cavak Ş. ve İlhan, F. (2012). Ortaöğretim Biyoloji, 10. 4. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Altunoğlu, B, D. ve Atav, E. (2005). Daha Etkili Bir Biyoloji Eğitimi İçin Öğretmen Beklentileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28, 19-28
  • Ayas, A. P. (1995). Fen Bilimlerinde Program Geliştirme ve Uygulama Teknikleri: İki Çağdaş Yaklaşımın Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, 149-155.
  • Aydın, H, Yörek, N. ve Bacanak, A. (2013). Ortaöğretim Biyoloji, 9. Sınıf. 1. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Program Geliştirme. 15. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Ders Öğrenme Kazanımları Yazma Kılavuzu (2010). http://bologna.ankara.edu.tr/files/2014/06/Ders-%C3%96grenme-Kazan%C4%B1mlar%C4%B1-Yazma-K%C4%B1lavuzu.pdf adresinden 08.03.2016 tarihinde alınmıştır.
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç. G., Kaplan, H., Aşık Ünal, Ü. Ö. ve Akbunar, Ş. (2015). 2005 Yılı ve Sonrasında Geliştirilen Öğretim Programları İle İlgili Öğretmen Görüşleri; 2005-2011 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 23(1), 171-196.
  • MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html adresinden 01.04.2013 tarihinde alınmıştır.
  • MEB Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği http://mevzuat.meb.gov.tr/html/25664_0.html adresinden 01.04.2013 tarihinde alınmıştır.
  • MEB (2007). 9. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 11.10.2007 tarihli ve 170 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2008a). 10. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 03.06.2008 tarihli ve 137 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2008b). 11. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 26.12.2008 tarihli ve 280 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2009). 12. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 04.11.2009 tarihli ve 195 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2012). Ortaöğretim Biyoloji 12. 2. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB (2012). Sağlık Bilgisi Dersi Öğretim Programı. 05.04.2012 tarihli ve 21 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç. G., Kaplan, H., Aşık Ünal, Ü. Ö. ve Akbunar, Ş. (2015). 2005 Yılı ve Sonrasında Geliştirilen Öğretim Programları İle İlgili Öğretmen Görüşleri; 2005-2011 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 23(1), 171-196.
  • MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html adresinden 01.04.2013 tarihinde alınmıştır.
  • MEB Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği http://mevzuat.meb.gov.tr/html/25664_0.html adresinden 01.04.2013 tarihinde alınmıştır.
  • MEB (2007). 9. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 11.10.2007 tarihli ve 170 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2008a). 10. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 03.06.2008 tarihli ve 137 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2008b). 11. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 26.12.2008 tarihli ve 280 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2009). 12. Sınıf Biyoloji Öğretim Programı. 04.11.2009 tarihli ve 195 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2012). Ortaöğretim Biyoloji 12. 2. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB (2012). Sağlık Bilgisi Dersi Öğretim Programı. 05.04.2012 tarihli ve 21 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2013a). Ortaöğretim Biyoloji Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. 01.02.2013 tarihli ve 12 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı Eki.
  • MEB (2013b). İlköğretim ve Ortaöğretimde Bazı Derslerin Öğretim Programlarının Güncellenmesi Basın Bilgi Notu. 13.02.2013.
  • MEB (2013c). Öğretim Programları Çalıştayı, Fizik, Kimya, Biyoloji, Matematik Sonuç Raporu.
  • Kabadere, T. (2010). Lise biyoloji öğretim programlarının cumhuriyetten günümüze değişimini etkileyen unsurlar ve analizleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Özatlı, N. S. (2006). Öğrencilerin biyoloji derslerinde zor olarak algıladıkları konuların tespiti ve boşaltım sistemi konusundaki bilişsel yapılarının yeni teknikler ile ortaya konması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı
  • Sağdıç, D., Albayrak, O., Öztürk, E. ve Cavak Ş. (2012). Ortaöğretim Biyoloji, 11. 3. Baskı, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2005). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Nobel Yayıncılık, Ankara
  • Temelli, A., ve Kurt, M. (2011). Biyoloji öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin öğrenci başarısına etkileri hakkındaki görüşleri. E-International Journal of Edu¬cational Research, 2(2), 65-76.
  • Tezbaşaran, A. (1996). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Varış, F. (1976). Eğitimde Program Geliştirme “Teori ve Teknikler”, 2. Baskı, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları,
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 37 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Melih Koçakoğlu

Publication Date December 30, 2016
Submission Date March 14, 2014
Published in Issue Year 2016 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Koçakoğlu, M. (2016). The Evaluation of High School Biology Curriculum. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 10(2), 65-91. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.276943