Matematik ve
teknolojideki gelişmelere bağlı olarak günümüzde uygulama ve modellemeye dayalı
matematik okuryazarlığı kavramı giderek önem kazanmaktadır. Matematik
okuryazarlığı, “bireyin düşünen, üreten ve eleştiren bir vatandaş olarak bugün
ve gelecekte karşılaştığı sorunların çözümünde matematiksel düşünme ve karar
verme süreçlerini kullanarak çevresindeki dünyada matematiğin oynadığı rolü
anlama ve tanıma kapasitesidir” (OECD, 2006). Bu çalışmada matematik öğretmen
adaylarının matematik okuryazarlığı hakkındaki görüş ve değerlendirmeleri incelenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin ortaöğretim matematik
eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 95 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Öğretmen adaylarının dört açık uçlu soruya yazılı olarak yanıt verdikleri
dokümanlardan elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.
Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı kavramının
anlamına ilişkin sınırlı bilgiye sahip oldukları belirlenmiştir. Herkesin
matematik okuryazarı olması gerekmediğini belirten öğretmen adaylarına
rağmen, bu kavramın anlamına ve
geliştirilmesine yönelik değerlendirmelerinden çeşitli kategoriler
belirlenmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2016 |
Submission Date | March 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 10 Issue: 2 |