BibTex RIS Cite

Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İçin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Bir Hizmet İçi Eğitim Programından Yansımalar: Trabzon Örneği

Year 2008, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 22, 01.12.2008

Abstract

Bu çalışmanın amacı; Fen ve Teknoloji öğretmenleri için alternatif ölçme değerlendirme tekniklerine yönelik hazırlanan bir hizmet içi eğitim kurs programının kursa katılan öğretmenlerin beceri ve bakış açıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya Trabzon ilinde çalışan 6 Fen ve Teknoloji öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı günlüğü, doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Doküman analizinden elde edilen veriler araştırmacı tarafından hazırlanmış bütünsel puanlama anahtarı ile değerlendirilmiştir. Görüşme verilerinin analizinde kodlamalardan yararlanılarak matris oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda; geliştirilen Hizmet-içi Eğitim kurs programının öğretmenlerin becerileri ve alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini derslerinde kullanmaları üzerinde olumlu etkide bulunduğu sonucuna varılabilir. Ayrıca öğretmenlerin kurs süresinde yapmış oldukları etkinliklerde en fazla analitik puanlama anahtarı hazırlamada zorlandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerini kullanmaları konusunda beceri gelişimlerine katkıda bulunabilecek, etkinliklerle zenginleştirilmiş HİE kurs programlarının düzenlenmesi öneri olarak sunulmuştur.

References

  • Anderson, R. (1998). Why talk about different ways to grade? The shift from traditional assessment to alternative assessment, New Directions for Teaching and Learning, 74, (5–15).
  • Bekiroğlu, F. O. (2004). Fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiriler Kitabı, Cilt 2.
  • Birgin, O. (2003), Bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyasının uygulanabilirliğinin araştırılması, Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Year 2008, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 22, 01.12.2008

Abstract

References

  • Anderson, R. (1998). Why talk about different ways to grade? The shift from traditional assessment to alternative assessment, New Directions for Teaching and Learning, 74, (5–15).
  • Bekiroğlu, F. O. (2004). Fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bildiriler Kitabı, Cilt 2.
  • Birgin, O. (2003), Bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyasının uygulanabilirliğinin araştırılması, Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Tülay Şenel Çoruhlu This is me

Tülay Şenel Çoruhlu This is me

Sibel Er Nas This is me

Salih Çepni This is me

Publication Date December 1, 2008
Submission Date January 2, 2015
Published in Issue Year 2008 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Çoruhlu, T. Ş., Şenel Çoruhlu, T., Nas, S. E., Çepni, S. (2008). Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İçin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Bir Hizmet İçi Eğitim Programından Yansımalar: Trabzon Örneği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 1-22.