1982 yılında, Yves Chevallard tarafından geliştirilen didaktiksel dönüşüm teorisi, daha sonra 1991 yılında antropolojik didaktik yaklaşımına giriş yapılarak genişletilmiştir. Antropolojik didaktik teorisinde didaktik sistemin bir elemanı olan bilgi, bir nesne olarak ele alınmış olup kurum ve bireylerle olan ilişkisi irdelenmiştir. Bu makale, antropolojik didaktik teorisini ve özelliklerini Türk eğitim çevrelerine tanıtmak ve fen öğretimi araştırmalarında kullanılması için bir teorik kapsam oluşturabildiğini göstermek amacıyla yazılmıştır. Makalede, doküman analizi yapılarak öncelikle bu teorinin bileşenleri tanıtılmış, ardından fen öğretiminde kullanılmasına örnek olabilecek bir çalışma üzerinde uygulaması gösterilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Submission Date | January 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 3 Issue: 1 |