BibTex RIS Cite

Kimya Öğretmenlerinin Sınavlarda Sordukları Soruların Hedef Davranışlar Açısından Değerlendirilmesi

Year 2009, Volume: 3 Issue: 1, 80 - 98, 01.06.2009

Abstract

Ölçme ve değerlendirme fen eğitiminin önemli bir parçasını oluşturur. Bu nedenle öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme konusunda yeterli olmaları daha iyi ve kaliteli eğitim için son derece önemlidir. Bu çalışmada lise kimya öğretmenlerinin sınavlarında sordukları soruların, hedef davranışları ne ölçüde yansıttıkları, nitelikleri ve bunları hangi kriterlere göre belirledikleri araştırılmıştır. Çalışmada özel durum yaklaşımı çerçevesinde doküman analizi ve anket çalışmaları yürütülmüştür. 14 kimya öğretmeninin kimya sınavlarında sordukları toplam 389 soru toplanmış ve hedef davranışlar açısından irdelenmiştir. Ayrıca kullandıkları ölçme araçları ve bu araçlardaki soruların niteliği hakkında 15 açık uçlu sorudan oluşan bir anket öğretmenlere uygulanmıştır. Çalışma sonucunda öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve sorularını hazırlarken hedef davranışları yeterince dikkate almadıkları belirlenmiştir.

Year 2009, Volume: 3 Issue: 1, 80 - 98, 01.06.2009

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Gökhan Demircioğlu This is me

Hülya Demircioilu This is me

Hülya Demircioğlu This is me

Publication Date June 1, 2009
Submission Date January 2, 2015
Published in Issue Year 2009 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Demircioğlu, G., Demircioilu, H., & Demircioğlu, H. (2009). Kimya Öğretmenlerinin Sınavlarda Sordukları Soruların Hedef Davranışlar Açısından Değerlendirilmesi. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 3(1), 80-98.