Öğretmen adaylarının ders kitaplarındaki olası hatalardan haberdar olması, ders kitabı seçimi sürecinin nasıl gerçekleştiği ile ilgili bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu bilgilerin öğretmen adaylarına kazandırılması Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme dersinde gerçekleştirilmeye çalışılmaktadır. Bu ders süresince öğretmen adaylarının karşılaştıkları güçlüklerin ve kazandıkları becerilerin belirlenmesi bu dersin etkili bir şekilde yürütülmesi açısından önemlidir. Bu problemleri araştırmak amacıyla Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi OFMA Kimya Öğretmenliği programında okuyan 38 öğretmen adaylarıyla özel durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının yaptıkları etkinliklerle araştırma yapma, öğretmenlik hayatı, rapor yazma ve ders kitabı inceleme boyutunda çeşitli davranışları kazandıkları sonucuna varılabilir. Ayrıca öğretmen adaylarının grup çalışması, kaynak tarama, rapor yazma, kitap inceleme ve eleştirel inceleme açısından sıkıntılar yaşadıkları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2010 |
Submission Date | January 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 4 Issue: 2 |