BibTex RIS Cite

İlköğretim Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarındaki Bazı Konulara Yönelik Atık Maddelerden Materyal Geliştirme

Year 2011, Volume: 5 Issue: 1, 62 - 93, 01.06.2011

Abstract

Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmenliği üçüncü sınıfta yer alan Öğretim Teknolojileri ve Materyal Dersi kapsamında; öğretmen adaylarının anlamakta zorluk çektikleri konular ile ilgili atık maddelerden öğretim materyalleri geliştirmektir. Araştırma 2009- 2010 güz yarıyılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programı üçüncü sınıfta öğrenim gören 54 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Materyallerin tasarlanması ya da geliştirilmesinden önce ve sonra öğretmen adaylarının görüşleri alınmıştır. Hazırlanan materyallere yönelik elde edilen bulgular 16 grup başkanı öğretmen adayı ile yapılan mülakatlarla da desteklenmiştir. Örneklem ile yürütülen materyal tasarımlarından elde edilen bulgulara dayalı olarak; çevre kirliliği oluşturan atık maddelerden görsel öğretim materyalleri tasarlanmıştır. Adı geçen kitapların revize edilmesi sırasında, aday öğretmenler tarafından tasarlanan ya da geliştirilen materyaller dikkate alınabilir.

References

  • Başaran, İ.E. (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi (1. baskı).
  • Duru, M.K., & Gürdal, A. (2002). İlköğretim fen bilgisi dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirilerek öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara: V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Güven, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Kazandırdığı Yeterlilikler Yönünden Değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 2.
  • Karamustafaoğlu, O., Yaman, S., & Karamustafaoğlu, S. (2005). Fen ve teknoloji eğitiminde öğrenme ve öğretim materyalleri. (F. Kesercioğlu ve M. Aydoğdu (Eds)), İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2004). İlköğretim ve Ortaöğretim Düzeyinde Öğretim Programları Tasarımı Projesi.Yalova: Hizmet İçi Eğitim Seminerleri.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2006). 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı. (1. Baskı). Ankara: Evren Yayıncılık AŞ.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2008). 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı (1. Baskı). Ankara: Tuna Matbaacılık AŞ.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2009). 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı (3. Baskı).. Ankara: İmpress.
  • Saka, A., & Akdeniz, A.R. (2006). Genetik konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilmesi ve 5E modeline göre uygulanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, TOJET, 5(1), 129-135.
  • Şahin, Y.T., & Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, E., Dilber, R., Alver, B., Aksakallı, A., & Karaman, İ. (2006). "Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme" dersinin öğrenci açısından önemine yönelik bir araştırma. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 113-119.
  • Taba, H. (1962). Curriculum Development: Theory and Practice. (Brace & World). New York: Harcourt.
  • Taner, M.S. (2007). Plastik ve bilinen en kansorejen madde dioksin. Doğa ve Çevreyi Koruma Derneği. İndirildi (12.12.2010). http://dogader.org/index.php/bilgi/80-plastik- ve-bilinen-en-kanserojen-madde-dioksin
  • Tyler, R.W. (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago:The University of Chicago.
  • Yanpar, T., (2007).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık (8.baskı).
  • Yaşar, O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde görsel materyal kullanımı ile coğrafya konularının eğitim ve öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 163, 104-119.
Year 2011, Volume: 5 Issue: 1, 62 - 93, 01.06.2011

Abstract

References

  • Başaran, İ.E. (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi (1. baskı).
  • Duru, M.K., & Gürdal, A. (2002). İlköğretim fen bilgisi dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirilerek öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara: V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Güven, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Kazandırdığı Yeterlilikler Yönünden Değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 2.
  • Karamustafaoğlu, O., Yaman, S., & Karamustafaoğlu, S. (2005). Fen ve teknoloji eğitiminde öğrenme ve öğretim materyalleri. (F. Kesercioğlu ve M. Aydoğdu (Eds)), İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2004). İlköğretim ve Ortaöğretim Düzeyinde Öğretim Programları Tasarımı Projesi.Yalova: Hizmet İçi Eğitim Seminerleri.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2006). 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı. (1. Baskı). Ankara: Evren Yayıncılık AŞ.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2008). 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı (1. Baskı). Ankara: Tuna Matbaacılık AŞ.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2009). 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı (3. Baskı).. Ankara: İmpress.
  • Saka, A., & Akdeniz, A.R. (2006). Genetik konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilmesi ve 5E modeline göre uygulanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, TOJET, 5(1), 129-135.
  • Şahin, Y.T., & Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, E., Dilber, R., Alver, B., Aksakallı, A., & Karaman, İ. (2006). "Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme" dersinin öğrenci açısından önemine yönelik bir araştırma. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 113-119.
  • Taba, H. (1962). Curriculum Development: Theory and Practice. (Brace & World). New York: Harcourt.
  • Taner, M.S. (2007). Plastik ve bilinen en kansorejen madde dioksin. Doğa ve Çevreyi Koruma Derneği. İndirildi (12.12.2010). http://dogader.org/index.php/bilgi/80-plastik- ve-bilinen-en-kanserojen-madde-dioksin
  • Tyler, R.W. (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago:The University of Chicago.
  • Yanpar, T., (2007).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık (8.baskı).
  • Yaşar, O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde görsel materyal kullanımı ile coğrafya konularının eğitim ve öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 163, 104-119.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Abdullah Aydın This is me

Publication Date June 1, 2011
Submission Date January 2, 2015
Published in Issue Year 2011 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Aydın, A. (2011). İlköğretim Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarındaki Bazı Konulara Yönelik Atık Maddelerden Materyal Geliştirme. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(1), 62-93.