BibTex RIS Cite

İlköğretim Öğretmenlerinin Kullandıkları Ölçme Değerlendirme Metotlarına İlişkin Görüşleri

Year 2011, Volume: 5 Issue: 2, 138 - 155, 01.12.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin kullandıkları ölçme değerlendirme metotlarına, biçimlendirici metotlardan faydalanıp faydalanmadıklarına, kullanmadıkları metotlar varsa bunun nedenlerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Veri toplama aracı olarak 5 açık uçlu sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Rize’de ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler, örneklemi ise bu okulların 5 tanesinden seçilen 25 öğretmen oluşturmaktadır. Sonuç olarak, öğretmenler geleneksel ölçme ve değerlendirme metotlarının yanında biçimlendirici ölçme ve değerlendirme metotlarından da faydalanmaktadırlar. Fakat zaman ve kaynak sıkıntısından dolayı bütün biçimlendirici ölçme ve değerlendirme metotlarının okullarında kullanılabilir olduğunu düşünmemektedirler. Metotları öğrenci durumuna ve çevre şartlarına göre üzerinde değişiklik yaparak kullanmakta olduklarını belirtmişlerdir. Bu sonuçlara dayalı olarak üniversitelerde okutulan derslerde, biçimlendirici ölçme değerlendirme yaklaşımlarına önem verilmeli ve bu yaklaşımların nasıl kullanılacağına dair bilgilendirme yapılmalıdır.

References

  • Acat, B. ve Demir, E. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarındaki
  • değerlendirme süreçlerine ilişkin görüşleri. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Assessment Reform Group. (1999). Assessment for Learning: Beyond the Black Box.
  • Cambridge: University of Cambridge School of Education.
  • Anıl, D. ve Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 44-61.
  • Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. (2005). (Ed.Çepni).
  • Fen ve teknoloji öğretimi (4.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bahar, M. (2001). Çoktan seçmeli testlere eleştirel bir yaklaşım ve alternatif metotlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 23-28.
  • Balcı, E ve Tekkaya, C. (1999). Fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme yaklaşımları.,
  • Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu. DEÜ-Buca Eğitim Fakültesi, İzmir
Year 2011, Volume: 5 Issue: 2, 138 - 155, 01.12.2011

Abstract

References

  • Acat, B. ve Demir, E. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarındaki
  • değerlendirme süreçlerine ilişkin görüşleri. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Assessment Reform Group. (1999). Assessment for Learning: Beyond the Black Box.
  • Cambridge: University of Cambridge School of Education.
  • Anıl, D. ve Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 44-61.
  • Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. (2005). (Ed.Çepni).
  • Fen ve teknoloji öğretimi (4.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bahar, M. (2001). Çoktan seçmeli testlere eleştirel bir yaklaşım ve alternatif metotlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 23-28.
  • Balcı, E ve Tekkaya, C. (1999). Fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme yaklaşımları.,
  • Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu. DEÜ-Buca Eğitim Fakültesi, İzmir
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Kader Birinci Konur This is me

Kader Birinci Konur This is me

Barbaros Konur This is me

Publication Date December 1, 2011
Submission Date January 2, 2015
Published in Issue Year 2011 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Konur, K. B., Birinci Konur, K., & Konur, B. (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Kullandıkları Ölçme Değerlendirme Metotlarına İlişkin Görüşleri. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 5(2), 138-155.