Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin kullandıkları ölçme değerlendirme metotlarına, biçimlendirici metotlardan faydalanıp faydalanmadıklarına, kullanmadıkları metotlar varsa bunun nedenlerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Veri toplama aracı olarak 5 açık uçlu sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Rize’de ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler, örneklemi ise bu okulların 5 tanesinden seçilen 25 öğretmen oluşturmaktadır. Sonuç olarak, öğretmenler geleneksel ölçme ve değerlendirme metotlarının yanında biçimlendirici ölçme ve değerlendirme metotlarından da faydalanmaktadırlar. Fakat zaman ve kaynak sıkıntısından dolayı bütün biçimlendirici ölçme ve değerlendirme metotlarının okullarında kullanılabilir olduğunu düşünmemektedirler. Metotları öğrenci durumuna ve çevre şartlarına göre üzerinde değişiklik yaparak kullanmakta olduklarını belirtmişlerdir. Bu sonuçlara dayalı olarak üniversitelerde okutulan derslerde, biçimlendirici ölçme değerlendirme yaklaşımlarına önem verilmeli ve bu yaklaşımların nasıl kullanılacağına dair bilgilendirme yapılmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Submission Date | January 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 5 Issue: 2 |