BibTex RIS Cite

11. Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanlarının Bazı Değişkenler ve Fizik Başarıları Açısından İncelenmesi

Year 2011, Volume: 5 Issue: 2, 156 - 177, 01.12.2011

Abstract

Bu araştırmanın amacı, 11. sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ türleri ile fizik dersi başarı notları arasında ve çoklu zekâ türleri ile bazı değişkenler (okul türü, cinsiyet, kardeş sayısı, gelir durumu, bilgisayar olanakları, anne ve babanın öğrenim durumu) arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırmanın örneklemini toplam 327 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada güvenirlik katsayısı 0.87 olan çoklu zekâ anketi, kişisel bilgiler anketi ve yıllık fizik başarı notları kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Betimsel analiz, Anova, Scheffe testi, Pearson korelasyon katsayıları ve Bağımsız gruplar t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda; öğrencilerin eğitim gördükleri okul türlerine göre sahip oldukları çoklu zekâ alanlarının puanları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Öğrencilerin fizik başarı puanları içe dönük zekâ ve matematiksel-mantık zekâsı toplam puanları ile pozitif ilişkili iken, bedensel-kinestetik zekâ toplam puanları ile negatif ilişki içinde olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin çoklu zeka puanlarına ve demografik bilgilerine bakıldığında; cinsiyet, kardeş sayısı, annelerinin ve babalarının öğrenim durumu, bilgisayar olanakları ve gelir düzeyi değişkenlerine göre çoklu zekâ alanlarının anlamlı bir şekilde farklılaştığı saptanmıştır.

References

  • Abacı, R., & Baran, A. (2007). Üniversite öğrencilerinin çoklu zeka düzeyleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişki. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-13.
  • Chan, D. W. (2001). Assessing giftedness of Chinese secondary students in Hong Kong:A multiple intelligences perspective. High Ability Studies, 12 (2), 215-234.
  • Doğan, Y., & Alkış, S. (2007.). Sınıf öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler derslerinde çoklu zekâ alanlarını kullanabilmelerine yönelik görüşleri. Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 327-339.
  • Fumham, A., Fong, G., & Martin, F. (1999). Sex and cross-cultural differences in the estimated multifaceted intelligence quotient score for self, parents, and sibiings. Personality and Individual Differences, 26,1025-1034.
  • Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: BasicBooks.
  • Güneş, G., & Gökçek, T. (2010). Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalışması. Elementary Education Online, 9(2), 459–473.
  • Gürçay, D., & Eryılmaz, A. (2002). Lise 1. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının tespitive fizik eğitimi üzerine etkileri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EğitimiKongresi, Ankara.
Year 2011, Volume: 5 Issue: 2, 156 - 177, 01.12.2011

Abstract

References

  • Abacı, R., & Baran, A. (2007). Üniversite öğrencilerinin çoklu zeka düzeyleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişki. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-13.
  • Chan, D. W. (2001). Assessing giftedness of Chinese secondary students in Hong Kong:A multiple intelligences perspective. High Ability Studies, 12 (2), 215-234.
  • Doğan, Y., & Alkış, S. (2007.). Sınıf öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler derslerinde çoklu zekâ alanlarını kullanabilmelerine yönelik görüşleri. Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 327-339.
  • Fumham, A., Fong, G., & Martin, F. (1999). Sex and cross-cultural differences in the estimated multifaceted intelligence quotient score for self, parents, and sibiings. Personality and Individual Differences, 26,1025-1034.
  • Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: BasicBooks.
  • Güneş, G., & Gökçek, T. (2010). Lisansüstü öğrencilerin çoklu zekâ türleri üzerine özel durum çalışması. Elementary Education Online, 9(2), 459–473.
  • Gürçay, D., & Eryılmaz, A. (2002). Lise 1. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının tespitive fizik eğitimi üzerine etkileri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EğitimiKongresi, Ankara.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Medine Baran This is me

A. Kadir Maskan This is me

Publication Date December 1, 2011
Submission Date January 2, 2015
Published in Issue Year 2011 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Baran, M., & Maskan, A. K. (2011). 11. Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanlarının Bazı Değişkenler ve Fizik Başarıları Açısından İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(2), 156-177.