İki bölümden oluşan bu araştırma, 11. sınıfa devam etmekte olan fen bölümü öğrencilerinin (n:146) katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde, analojilerin, öğrencilerin kavram yanılgılarını tespit etmede tamamlayıcı değerlendirme aracı olarak kullanılıp kullanılamayacağı incelenmiştir. Araştırmada öğrencilere, elektrik akımı konusu öğretiminin başında ve sonunda elektrik akımı konusu ile ilgili elektrik kavram testi uygulanmış ve analojiler yaptırılmıştır. Benzer bir öğrenci grubu ile gerçekleştirilen araştırmanın ikinci bölümünde; elektrik akımı konusunun öğretiminde analoji kullanımının öğrencilerin “Elektrik Akımı” konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi incelenmiştir. Araştırma sonucunda, elektrik kavram testinin yanı sıra, öğrencilerin yapmış oldukları analojilerin de, öğrencilerin kavram yanılgılarının belirlenmesinde tamamlayıcı değerlendirme yöntemi olarak kullanılabileceği ve analoji destekli öğrenimin öğrencilerin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarını gidermede, kavramsal değişimi sağlamada ve öğrencilerin başarılarını arttırmada analoji içermeyen düz anlatım yöntemine göre daha başarılı olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Submission Date | January 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 5 Issue: 2 |