BibTex RIS Cite

İlköğretim Matematik Ders Kitaplarında Eşit İşareti ve İlişkisel Düşünme

Year 2011, Volume: 5 Issue: 2, 251 - 277, 01.12.2011

Abstract

Bu araştırma ile, Türkiye’de 1. sınıftan 5. sınıfa kadar okutulan dört seri ilköğretim matematik ders ve öğrenci çalışma kitaplarının eşit işaretinin kullanımını ve ilişkisel düşünmeyi nasıl ve ne derece desteklediğini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yaklaşımı kullanılmıştır. Verilerin analizinde ders kitabındaki eşit işaretinin bulunduğu içerikler/örnekler incelenmiş ve bu incelemelerde McNeil ve arkadaşlarının (2006) kullandıkları işlemler-eşitlik-yanıt ve standart olmayan içerik kodlaması esas alınmıştır. Eşit işareti ile ilgili kodlamalar tamamlandıktan sonra her bir ders kitabında ilişkisel düşünmeyi destekleyecek örnekler belirlenmiş, belirlenen bu örnekler ana başlıklar altında kodlanmıştır. Araştırma sonucunda incelenen dört seri ilköğretim 1-5 matematik ders ve öğrenci çalışma kitaplarında eşit işaretinin ağırlıkla işlemler-eşitlik-yanıt biçiminde kullanıldığı ve bu içeriklerde eşit işaretinin ilişkisel anlamını vurgulayıcı örneklerin istenilen düzeyde olmadığı belirlenmiştir.

Year 2011, Volume: 5 Issue: 2, 251 - 277, 01.12.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Nilüfer Yavuzsoy Köse This is me

Dilek Tanışlı This is me

Dilek Tanışlı This is me

Publication Date December 1, 2011
Submission Date January 2, 2015
Published in Issue Year 2011 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Köse, N. Y., Tanışlı, D., & Tanışlı, D. (2011). İlköğretim Matematik Ders Kitaplarında Eşit İşareti ve İlişkisel Düşünme. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 5(2), 251-277.